Twórca Firewall Ultra, First Contact Entertainment, ogłasza zamknięcie w 2024 roku

Deweloper Firewall Ultra zakończy działalność na początku 2024 roku

First Contact Entertainment, twórca tytułów PlayStation VR, takich jak Firewall Ultra i Firewall Zero Hour, ogłosił, że zakończy działalność na początku 2024 roku. Oświadczenie ogłoszono na Facebooku, gdzie firma powołała się na „brak wsparcia dla rzeczywistości wirtualnej w branży” jako jeden z głównych powodów tej decyzji.

Firma powiedziała: „Po prawie 8 latach pracy z najbardziej niesamowitym zespołem, jakiego kiedykolwiek miałem przyjemność być częścią, z przykrością ogłaszam, że do końca roku zamkniemy naszą działalność First Contact Entertainment. Ostatecznie zwyciężył brak wsparcia dla VR w branży. Jako twórcy gier AAA VR po prostu nie jesteśmy w stanie uzasadnić wydatków niezbędnych do dalszego rozwoju. Jesteśmy zespołem nieustraszonych innowatorów, gotowych przekraczać granice nowych technologii. Jestem niezwykle dumny z zespołu i wdzięczny naszym inwestorom, partnerom i oczywiście naszej społeczności oddanych i pełnych pasji graczy. To była szalona przygoda, dziękujemy! »

Firewall Ultra: mieszane reakcje

Firewall Ultra został wydany we wrześniu 2023 roku i zebrał mieszane recenzje. Niektórym podobały się pewne aspekty gry, inni wyrazili zastrzeżenia.

W naszej recenzji Firewall Ultra napisaliśmy: „Z dwoma krokami do przodu i dwoma krokami do tyłu, ta kontynuacja VR wydaje się bardzo ambiwalentna. » Dodaliśmy: „Pod wieloma względami kompetentna kontynuacja oryginalnej strzelanki wieloosobowej VR, niezgrabne wykorzystanie śledzenia wzroku przez Firewall Ultra i brak zawartości są bardziej obciążeniem niż atutem”. »

Firewall Ultra został opracowany przez firmę First Contact Entertainment, założoną w 2016 roku przez grupę programistów z byłego zespołu Starbreeze. W lutym 2023 roku usunięty już post z PlayStation Blog Germany mógł przypadkowo ujawnić, że firma pracuje nad Solaris: Offworld Combat II.

Wniosek

Zamknięcie First Contact Entertainment to strata dla branży wirtualnej rzeczywistości. Pomimo odważnych prób przesuwania granic nowych technologii, firma ostatecznie musiała zamknąć swoje podwoje ze względu na brak wsparcia dla wirtualnej rzeczywistości w branży.

Źródło: www.ign.com