Tryb współpracy wieloosobowej dzięki systemowi Shared Worlds od Grounded


Granie w gry online ze znajomymi może być frustrującym doświadczeniem. Jeśli gra jest hostowana na serwerze, musisz polegać na tym, aby ten serwer działał i był stabilny. Jeśli gra jest hostowana w trybie peer-to-peer, może to oznaczać, że host musi aktywnie grać w grę lub mieć w domu komputer, którego może użyć do hostowania serwera. Obsidian’s Grounded znalazło jednak genialny sposób na obejście tego wszystkiego – i jest to coś, co inni programiści powinni starać się powielać tam, gdzie to możliwe.

OSTRZEŻENIE: Jest zbliżenie jednego z owadów z Grounded, ale pominęliśmy zdjęcia pająków.

Grounded niedawno trafił do wersji 1.0 po spędzeniu dużej ilości czasu we wczesnym dostępie, a Obsidian dał nam jedną z najbardziej dopracowanych gier w historii. Podstawowa koncepcja jest prosta: weź film Kochanie zmniejszyłem dzieci i uczyń go grą o przetrwaniu. Wpadasz jako jedno z czwórki dzieci do świata, w którym trawa jest wielka jak drzewa, a drzewa wielkie jak drapacze chmur. W tę grę może grać maksymalnie czterech graczy i ma to być trwały świat, do którego każdy może się zalogować w dowolnym momencie. Grounded jest dostępny w Game Pass, więc nie ma dodatkowego wpisowego, aby zacząć, i nie ma serwerów, które programista lub wydawca ostatecznie zamknie, ponieważ jest to połączenie peer-to-peer.

Kiedy rozpoczynasz nowy zapis, masz opcję, aby zapisać go jako mapę dla jednego gracza lub dla wielu graczy; możesz to zmienić później. Gdy zaproszona przez Ciebie osoba dołączy do serwera, może dołączyć, gdy jesteś gospodarzem, lub hostować dla siebie.

Zamiast hostować go na serwerze, Grounded jest hostowany przez pierwszego gracza, który uruchomił świat jako połączenie peer-to-peer. Jednak gdy ci gracze uzyskają dostęp do świata, oni i wszyscy inni, którzy grali w tym świecie, będą mieli dostęp do zsynchronizowanego zapisu, z którego każdy z nich może korzystać i synchronizować się z nim. Za każdym razem, gdy się logujesz, otrzymujesz trwały świat, który zawiera twoje postępy i budowanie, które zrobiłeś, i możesz grać bez względu na to, czy twórca gry jest dostępny, czy nie. Możesz hostować na swoim komputerze lub konsoli Xbox albo dołączyć do innego znajomego, który hostuje, i wszystko tam jest.

Innymi słowy, to cała wygoda gry na serwerze, bez żadnych kosztów.

Porównaj to do Satisfactory, doskonałej gry o budowaniu taśmociągów na obcych planetach dla dobra całego kapitalizmu. Zadowalający jest, podobnie jak uziemiony, hostowany peer-to-peer. Jednak nadal wymaga gry na aktywnym serwerze, a zapisy nie są synchronizowane w ten sposób – innymi słowy, gdy twój znajomy wyjeżdża na tydzień na wakacje, nie masz szczęścia, dopóki nie wróci. Inną opcją jest zbudowanie lub wynajęcie serwera dedykowanego, co może być dość kosztowne, a wiele opcji kosztuje 12 lub 15 USD miesięcznie. Jeśli zdecydujesz się samodzielnie hostować serwer, musisz nauczyć się wszystkich poleceń, aby nim manipulować i upewnić się, że jest on cały czas aktywny.

Brak podpisu

Ta metoda nie zadziałałaby w każdym współdzielonym świecie gry wieloosobowej — pomimo prostego wyglądu, gra taka jak Minecraft może szybko zająć wiele gigabajtów przestrzeni. Na zaludnionym serwerze oznacza to, że Twoje połączenie będzie zawsze używane przez jakiegoś użytkownika, który będzie przesyłał dużo danych – co nie jest idealne w erze ograniczeń przepustowości. Umieszczanie na współdzielonym zapisie nie ma sensu. Ale dla wielu innych gier wieloosobowych, takich jak ta, jest to świetna opcja. Korzysta z zapisów w chmurze, które oferuje większość głównych platform do gier, oszczędza energię, nie uruchamiając gry, w którą nikt nie gra, i wyrównuje dostęp, zapewniając, że żadna osoba nie ma większej własności gry niż ktokolwiek inny. A ponieważ użytkownicy muszą być specjalnie zaproszeni, tylko twoi znajomi mogą sabotować twój zapis. Więc to naprawdę zależy od ciebie, czy masz zaufanych przyjaciół.

Brak podpisu

Podczas gdy same gry wieloosobowe i ich serwery pojawiają się i znikają, bardziej uogólnione serwery, takie jak te hostowane przez Microsoft, Valve i tym podobne, nie będą nigdzie dostępne w najbliższym czasie. Bez serwerów, które można by utrzymać, Grounded nie jest zależny od Obsidianu lub Microsoftu, które muszą utrzymywać serwery dla konkretnych gier, a gracze nie muszą się martwić, że jakaś firma hostingowa oferuje opcję dla konkretnej gry. A w świecie, w którym energia elektryczna staje się coraz droższa zarówno pod względem kosztów finansowych, jak i środowiskowych, w nadchodzących latach coraz większe znaczenie będzie mieć brak konieczności ciągłego uruchamiania serwera. Wraz z popularnością gier wieloosobowych w świecie współdzielonym, Obsidian wykazuje pewne myślenie przyszłościowe, przygotowując swoją nową grę na przyszłość, aby zapewnić ludziom dostęp do niej przez wiele lat.

Omawiane tu produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać udział w przychodach, jeśli kupisz coś, co znajduje się na naszej stronie.



Źródło : https://www.gamespot.com/articles/multiplayer-co-op-saves-get-a-brilliant-reimagining-with-groundeds-shared-worlds-system/1100-6508797/?ftag=CAD-01-10abi2f