Transport Fever 2: Console Edition wprowadza pełną wersję Transport Tycoon na konsolę Xbox


Dziś z dumą dzielimy się wglądem w rozwój Transport Fever 2: edycja konsolowai jak udało nam się przenieść pełne doświadczenie potentata transportowego na konsolę Xbox.

Gorączka transportowa to bardzo popularna i wysoko oceniana franczyza potentatów transportowych na PC. Jej najnowszy wpis, Gorączka transportowa 2, zapewnia poziom rozmiaru i szczegółowości niespotykany wcześniej w tym gatunku. Celem gry jest zbudowanie odnoszącej sukcesy firmy transportowej poprzez budowę linii kolejowych, ulic, linii wodnych i powietrznych. Począwszy od XIX wieku, gracz łączy miasta i gałęzie przemysłu, aby transportować zarówno pasażerów, jak i towary. Oprócz konfigurowalnego darmowego trybu gry dostępny jest także pełnoprawny tryb kampanii z wymagającymi misjami osadzonymi w historii transportu w świecie rzeczywistym.

Po ogromnym sukcesie Gorączka transportowa 2 na PC logiczne było przeniesienie tego doświadczenia również na konsole. Nie tylko to, ale nie szczędzono wysiłków, aby zapewnić społeczności konsolowej pełne wrażenia, dzięki którym gra była świetna na PC. Aby to osiągnąć, inżynierowie z Urban Games musieli wyciągnąć kilka królików z kapeluszy swoich inżynierów.


Zawsze dostarczając najświeższą warstwę farby


Jedna z najbardziej cenionych cech Gorączka transportowa 2 to bardzo szczegółowe pojazdy. Gra zawiera ponad 200 pięknie ręcznie modelowanych pociągów, statków i samolotów, z których każdy ma wiele tekstur 4k i normalne mapy.

Jedna z wielu gwiazd: dostępny w grze model lokomotywy klasy A 3/5 jadącej pełną parą.

Na PC łatwo jest mieć wszystkie modele i tekstury w pamięci w razie potrzeby, ponieważ typowy zestaw ma 16 GB pamięci RAM i kartę graficzną z dedykowaną dodatkową pamięcią. Konsole są jednak zbudowane inaczej. Mają zunifikowaną architekturę z ogólnie mniejszą ilością, ale ultraszybką pamięcią. Kluczem do działania na konsolach jest strumieniowanie tekstur, które pozwala usuwać tekstury modeli, których już nie widać. Ponadto technologia ta jest wykorzystywana m.in Gorączka transportowa 2 aby stale ładować tekstury w najwyższej przystępnej rozdzielczości, aby prezentować gwiazdy serialu, takie jak klasyczna lokomotywa parowa klasy A 3/5, zawsze w najlepszym wydaniu.


Trzymaj się podłoża jak profesjonalista konsolowy


Znak towarowy firmy Gorączka transportowa 2 to jego ogromne mapy. Podczas tworzenia gry zawsze najważniejsze było zapewnienie realnego poczucia skali. Silnik powinien pozwalać na mapy, na których pociąg dużych prędkości, taki jak słynny japoński Shinkansen, może naprawdę wykorzystać swoją wyższą prędkość. Tak więc wiele wysiłku włożono w zaprojektowanie wysoce wydajnego potoku renderowania terenu, który może obsługiwać mapy o powierzchni ponad 120 mil kwadratowych z rozdzielczością szczegółów prawie 1 jarda. Centralnym elementem jest dynamiczny algorytm teselacji terenu na procesorze, który kosztuje trochę dodatkowej pamięci, ale zapewnia, że ​​silnik może renderować te mapy na wielu różnych komputerach.

Rzeka płynie: Porównanie teselacji programowej (biała) i teselacji sprzętowej na Xbox Series X|S (niebieska) kanionu w biomie suchego klimatu.

Teraz wejdź do świata konsol z ich niewiarygodnie dobrze zaprojektowanymi procesorami graficznymi i graficznymi interfejsami API. W tym przypadku sprzęt można bardzo dobrze wykorzystać do renderowania terenu, korzystając z funkcji teselacji GPU. Ta funkcja generuje siatkę renderowania terenu w całości na karcie graficznej, oszczędzając cenny czas przetwarzania złożonych symulacji gospodarki i rozwoju miast. Podczas generowania większej liczby trójkątów podejście sprzętowe nadal kosztuje ogólnie mniej pamięci ze względu na swoją wydajność. Tak rozległe mapy można oglądać z lotu ptaka wysoko na niebie i płynnie przybliżać je do pojedynczych skał na brzegu rzeki.


Inspirowanie wewnętrznego architekta


Na koniec porozmawiajmy o konstrukcjach, centralnej i definiującej części Gorączka transportowa 2 doświadczenie. Konstrukcje to duże zespoły, które składają się z dziesiątek zasobów, fragmentów ulic, kalkomanii podłoża i modyfikacji terenu. Pomyśl o obiektach takich jak lotniska, stacje kolejowe, doki, skrzyżowania autostrad i wiele innych. Wszystko, co jest potrzebne do zbudowania ogromnego imperium transportowego.

Aby budowa przebiegała płynnie, gracz musi naprawdę czuć, że ma precyzyjną kontrolę nad położeniem budynku. Na PC konstrukcje są zwykle budowane za pomocą myszy. Ponieważ przeciętny użytkownik PC jest bardzo dobrze przystosowany do tej metody wprowadzania danych, jest ona wystarczająco wydajna, aby obliczyć całą konstrukcję każdej klatki i umieścić ją pod kursorem. Jednak na konsolach najlepszym sposobem budowania konstrukcji jest trzymanie ich zawsze na środku ekranu i przesuwanie kamery po mapie w celu umieszczenia. A poruszanie aparatem musi być płynne jak jedwab.

Przypomina słynne szklane dachy stacji kolejowej Liège-Guillemins: podgląd (po lewej) i ostateczna budowa (po prawej) nowoczesnej stacji kolejowej w grze Transport Fever 2.

Tak więc, w przypadku wydania konsoli Gorączka transportowa 2, dokonano przeglądu rurociągu przedpremierowego budowy. Wszystkie obliczenia dynamiczne są teraz wykonywane w tle, podczas gdy pokazany jest statyczny podgląd konstrukcji i leżącego u jej podstaw planu terenu. Konstrukcje są teraz nie tylko całkowicie stabilne pod względem liczby klatek na sekundę, ale także dostarczają graczowi informacji zwrotnych na temat tego, jakie elementy otoczenia zostałyby zburzone po zbudowaniu.


Przejdźmy do tycooningu na konsoli


Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością wprowadzenia franczyzy Transport Fever na konsole po raz pierwszy wraz z premierą Transport Fever 2: edycja konsolowa na Xbox Series X|S i Xbox One w lutym 2023 roku i mamy nadzieję, że spodoba się wam tak samo, jak nam przy jej tworzeniu.





Źródło : https://news.xbox.com/en-us/2022/12/02/transport-fever-2-console-edition-preview/