TinyBuild zwalnia cały zespół Versus Evil, co jest smutną wiadomością dla ich społeczności.

Wydawca gier wideo przydziela кlayé

Według byłych pracowników Versus Evil, niezależnego wydawcy gier wideo, maskotka gier wideo zwolniła cały swój zespół.

Oficjalne konto Versus Evil na Twitterze opublikowało następującą wiadomość:

„Dzisiaj jest smutny dzień. Po 10 wspaniałych latach Versus Evil zamyka swoje podwoje. Z przyjemnością udostępnialiśmy Ci najlepsze niezależne gry wideo, jakie znaleźliśmy i dzieliliśmy się wieloma szczęśliwymi wspomnieniami z Tobą, naszą niesamowitą społecznością. Z głębi serca dziękujemy za wszystko.

Versus Evil, popularnego wydawcy gier wideo

Założona w 2013 roku firma Versus Evil miała na celu wspieranie i wydawanie niezależnych gier wideo. Na stronie „O firmie” czytamy: „Versus Evil oferuje pełen zakres usług wspierających wydawane przez siebie niezależne gry wideo: marketing, PR, wpływowcy, media społecznościowe, społeczność, kontrola jakości, lokalizacja i usługi programistyczne, aby dotrzeć do innych platform. „.

Od początku istnienia Versus Evil publikowało gry na platformy takie jak PlayStation, Xbox, PC i urządzenia mobilne, a także współpracowało z niezależnymi studiami na całym świecie, m.in. w Ameryce Północnej, Ameryce Południowej i Europie. Gry wydane przez Versus Evil obejmują First Class Trouble oraz wersje Pillars of Eternity i Pillars of Eternity II: Deadfire na Switcha.

Fala zwolnień w branży gier wideo

Zwolnienia te uzupełniają niestety rosnącą listę zwolnień, które dotkną pracowników w 2023 r. w branży gier wideo i sektorach pokrewnych. Wydawca Dungeons & Dragons and Magic: The Gathering, Hasbro, zwolnił w zeszłym tygodniu 1100 pracowników, a w tym samym tygodniu Embracer Group oficjalnie zamknęła zreformowany zespół TimeSplitters, Free Radical Design.

Kilka tygodni temu spółka-matka 505 Games, Digital Bros, zwolniła 30% swojego personelu.
W zeszłym miesiącu Amazon Games zwolniło 180 pracowników. Na początku listopada dowiedzieliśmy się, że Ubisoft zwolnił ponad 100 pracowników. W zeszłym tygodniu prawie 100 pracowników zostało zwolnionych w Bungie, deweloperze Destiny 2.

W styczniu Microsoft zwolnił 10 000 pracowników w ramach oczekującego na 69 miliardów dolarów przejęcia Activision Blizzard, które zakończył w zeszłym miesiącu.

W sierpniu Striking Distance Studios, zespół odpowiedzialny za zeszłoroczny The Callisto Protocol, zwolnił ponad 30 pracowników, a w tym samym miesiącu BioWare, twórca gier Mass Effect i Dragon Age, zwolnił 50 pracowników, w tym weteranów studia, a we wrześniu , deweloper Ascendant Studios Immortals of Aveum zwolnił około 45% swojego personelu.

Fallout w branży gier wideo

Deweloperzy Last of Us studio Naughty Dog zwolniło co najmniej 25 pracowników, zwolnienia dotknęły także Telltale Games, choć dokładna liczba zwolnionych pracowników nie została jeszcze ujawniona. Pod koniec października deweloper Dreams, Media Molecule, zwolnił 20 pracowników.

Zespół Game Informer solidaryzuje się ze wszystkimi, których dotknęły te zwolnienia.

Źródło: www.gameinformer.com