Ōkami, zapomniane arcydzieło: rewelacje na temat jego rozwoju
Wydany w 2006 roku na PS2, a następnie w 2008 na Wii, Ōkami z Clover Studio pozostawił po sobie ślad niezaprzeczalnym sukcesem krytycznym. Jednak niedawny film opublikowany na YouTube przez „UNSEEN” ujawnia nigdy wcześniej nie widziane zakulisowe szczegóły jego powstania, pochodzące z ust Hidekiego Kamiyi i Ikumi Nakamury.
Rewelacje na temat zespołu deweloperskiego
Według Nakamury, podczas imprezy kończącej prace rozwojowe, Kamiya oświadczył, choć był dość podchmielony, że zespół programistów był najgorszy, jakiego kiedykolwiek spotkał. Kamiya, uznając znaczenie niektórych kluczowych członków, w tym Nakamury, wskazał, że zespół jako całość był „szczerze mówiąc słaby”. W porównaniu z innymi projektami, takimi jak Viewtiful Joe czy Devil May Cry, podkreśla ogromną różnicę w motywacji w zespole Ōkami.
Warto obejrzeć całą dyskusję w filmie, aby dowiedzieć się więcej, szczególnie o pasji Bayonetty i Kamiyi do blokowania „owadów” w mediach społecznościowych. Natomiast fragment o Ōkami dostępny jest od minuty 20.13. Ostatecznie Kamiya kwestionuje komercyjny sukces Ōkami, uznając go za „monumentalną porażkę”. (Witryna dla inwestorów firmy Capcom podaje obecnie łączną sprzedaż wszystkich wersji gry na poziomie 4,1 miliona).
Twoja opinia na temat tego objawienia od Kamiyi?
Co sądzisz o tych doniesieniach na temat rozwoju Ōkami przez Kamiyę? Zachęcamy do dzielenia się swoimi przemyśleniami w komentarzach.
Powiązane gry:
Resident Evil, Silent Hill
Zobacz także:
Więcej artykułów i filmów znajdziesz na naszym kanale YouTube.
Specjalista od horrorów rezydentów w Nintendo Life, gdy Ollie nie jest zanurzony w świecie Resident Evil i Silent Hill, lubi zanurzyć się w dobrym horrorze, popijając filiżankę herbaty. Lubi także długie spacery i słuchanie różnych stylów muzycznych, od TOOL po Chucka Berry’ego.
Źródło: www.nintendolife.com