Summer Game Fest: genialny zamiennik targów E3.

Koniec ery: narodziny i upadek E3

Czy przegapiłeś wydarzenia na żywo na targach E3? To pytanie pojawia się ostatnio w głowach wielu osób, w tym czołowych osobistości branży gamingowej. Targi Electronic Entertainment Expo organizowane przez Entertainment Software Association (ESA), lepiej znane jako E3, są ostoją branży gier. Jednak w następstwie pandemii Covid-19 ESA nie była w stanie zorganizować osobiście tej cieszącej się dużym uznaniem konwencji. Z kolei Geoff Keighley uruchomił Summer Game Fest, skutecznie konkurując z E3. Wnikliwe pytanie widza śledzącego prezentację Xbox/Bethesdy podkreśla wpływ targów E3 na branżę gier.

Geneza największego show w branży gier
Pierwsze targi E3 odbyły się w 1995 roku. Chociaż konferencja Game Developers Conference (GDC) ma dłuższą historię, reputacja targów E3 i bogate dziedzictwo czynią z nich największe wydarzenie w branży gier. Jej 27-letnia historia sprawia, że ​​jest to instytucja, która przyciągnęła do swoich drzwi całe pokolenie graczy i profesjonalistów.

Magia na scenie i poza nią
Targi E3 były sceną dla charyzmatycznych osobistości z branży, takich jak Reggie Fils-Aimé, które wywarły niezatarte wrażenie na publiczności grającej. Występy na żywo odmieniły branżę gier, a wielu menedżerów i ich produkty stały się powszechnie znane. Reputacja programu rosła wraz z rozwojem Internetu i jego możliwościami zapewniania entuzjastom gier dostępu do innowacji i ogłoszeń.

Król umarł, niech żyje król
Jednak pomimo wszystkich sukcesów targi E3 stanęły przed wyzwaniami, przez co wiele osób kwestionuje ich przyszłość. Pomimo swojego historycznego znaczenia i wpływu, E3 przez całe swoje życie spotykało się z krytyką, dostosowaniami i konkurencją. Przyszłość serialu wydaje się niepewna, ponieważ porusza się on w zmieniającym się krajobrazie branżowym i wyzwaniach ery cyfrowej.

Źródło: www.gameinformer.com