Straszne historie z gier wideo: pierwszy skok w historii gier wideo!

Czy kiedykolwiek gry typu horror sprawiły, że skakałeś i drżałeś? Jeśli kiedykolwiek grałeś w horror, prawdopodobnie pamiętasz konkretny moment, który cię przestraszył. Niezależnie od tego, czy jest to nagłe pojawienie się Człowieka-Nietoperza w Arkham Knight, czy spotkanie z Lisą w PT, każdy gracz ma inną historię o tym, kiedy gra naprawdę przeraziła ich strachem przed wyskokiem. Wszyscy mamy podobne wspomnienia związane z grą, która sprawiła, że ​​podskoczyliśmy, nawet jeśli było to naprawdę wirtualne doświadczenie. Jest coś wyjątkowego w sposobie, w jaki horror może nas zaskoczyć i obudzić nasz instynkt przetrwania.

Poznaj Rescue na Fractalus, rewolucyjnej grze, która wprowadziła pierwszy jump-scare w historii gier wideo. Gra przestraszyła i naznaczyła tysiące graczy swoją niezapomnianą sceną. Poznaj historię tej kultowej gry, jej twórców i jej wpływ na branżę gier wideo.

Pierwszy jump-scare w historii gier wideo

Pierwsze godziny Rescue na Fractalus!

Zanim dotrzemy do tego doniosłego momentu, ważne jest, aby wyjaśnić, że Rescue on Fractalus to znacznie więcej niż tylko nieoczekiwane przebudzenie. To strzelanka pierwszoosobowa, w której pilotujesz swój statek Walkiria przez fraktalny krajobraz w poszukiwaniu rozbitych pilotów. Gra zrobiła wrażenie w momencie premiery i wzbudziła wiele entuzjazmu wśród fanów gier wideo.

Rescue on Fractalus: rewolucyjna gra

Pierwotnie nazwana „Rescue Mission” i „Behind Jaggi Lines”, Fractalus była jedną z dwóch pierwszych pionierskich gier w grupie graczy Lucasfilm. Gra była wynikiem postępu technologicznego tamtych czasów i wywarła wpływ na całe pokolenie graczy.

Historia rozwoju Rescue on Fractalus

Twórcy gry Davidowi Foxowi udało się wprowadzić innowacyjne mechaniki rozgrywki i oddać esencję uniwersum Gwiezdnych Wojen. Historia projektowania gry jest fascynująca, łącznie z jego początkami jako pacyfistycznego hipisa, który chciał stworzyć grę bez przemocy.

Rezonans Gwiezdnych Wojen

Fascynacja Davida Foxa uniwersum Gwiezdnych Wojen popchnęła go do pracy nad grą inspirowaną tą licencją, choć wymagało to pewnych dostosowań w procesie twórczym. Ta pasja zrodziła rewolucyjną grę, która utorowała drogę nowym możliwościom w branży gier wideo.

Źródło: www.ign.com