Stellar Blade: nowa gra porównawcza w 2024 roku na PS5!

Dyrektor kreatywny Stellar Blade, Hyung-Tae Kim, powiedział wcześniej, że NieR: Automata studia Square Enix pomogło mu na nowo odkryć rodzaj gry, którą chce stworzyć. Osadzone w postapokaliptycznym świecie z dzierżącą miecz bohaterką w stylu anime, źródła inspiracji Stellar Blade nie zostały zignorowane, gdy w 2021 roku ukazał się pierwszy zwiastun gry jako Project Eve. Teraz, prawie dwa lata później, dostępna jest wyłącznie na PlayStation 5 jest już prawie gotowy i ukaże się 26 kwietnia. Jak zauważyliśmy w naszej zapowiedzi, choć klimat i estetyka rzeczywiście wykazują podobieństwa do NieR: Automata, uznaliśmy, że wymagająca walka w Stellar Blade również czerpie z Sekiro: Shadows Die Twice. Stellar Blade sprawia wrażenie produktu wysokiej jakości, który zyskał swoją wyjątkowość dzięki wielu inspiracjom.

Spotkanie dwóch światów gier wideo

IGN Japan spotkało się ze studiem deweloperskim Stellar Blade Shift Up w Seulu w Korei Południowej wraz z Kimem i reżyserką NieR: Automata Yoko Taro, która przyleciała z Japonii, aby omówić grę. Kim i Yoko rozmawiali o swoich podobieństwach jako programistach oraz a Przez całą rozmowę dało się wyczuć wzajemny szacunek. Omawiali szeroki zakres tematów, od obecnego stanu azjatyckich gier wideo po to, dlaczego w ogóle chcieli tworzyć gry wideo.

Inspiracja dla NieR: Automata w Stellar Blade

Kim w poprzednim wywiadzie powiedział, że NieR: Automata pomogło mu na nowo odkryć rodzaj gry, którą chciał stworzyć. Od tego rozpoczęła się dyskusja z panem Yoko. Inspirował się NieR: Automata na wiele sposobów, uznając grę za bardzo wciągającą. Z drugiej strony Yoko uważa, że ​​Stellar Blade to niesamowita gra i chwali ją za jakość ilustracji i grafiki.

Akcja w Stellar Blade

Obaj twórcy poruszają także kwestię akcji w Stellar Blade, a Yoko wyraziła radość z grania w tę grę, choć stwierdziła, że ​​niektóre aspekty są trudniejsze niż w NieR: Automata. Kim wyjaśnia, że ​​postrzega rozgrywkę jako sposób na zrekompensowanie braku talentu do opowiadania historii. Obaj twórcy podkreślają znaczenie znalezienia właściwej równowagi pomiędzy złożonością gry a dostępnością dla gracza.

Porównanie gier japońskich i południowokoreańskich

Trwa dyskusja na temat miejsca igrzysk Korei Południowej na tle gier japońskich na arenie międzynarodowej. Yoko i Kim dzielą się swoimi poglądami na temat różnic estetycznych i trendów w azjatyckiej branży gier, podkreślając rosnącą konkurencyjność w sektorze gier takich krajów jak Chiny i Korea Południowa.

Źródło: www.ign.com