Spider-Man 2: Powrót do Nowego Jorku, nowe wyzwania i bohaterowie w akcji!

Spider-Man 2: Długo oczekiwana kontynuacja gier Spider-Man

Mając na swoim koncie dwie fantastyczne gry o Spider-Manie, Insomniac przedstawia Marvel’s Spider-Man 2, który wydaje się być kulminacją gier z 2018 i 2020 roku, zapewniając nam to, co najlepsze z obu światów. Podczas niedawnego wydarzenia zapowiadającego spędziłem około 90 minut, huśtając się i przesuwając po nowym, ulepszonym Nowym Jorku, stawiając czoła licznym wrogom, a nawet rzucając wyzwanie Jaszczurowi. Pod koniec sesji przyszła mi do głowy tylko jedna myśl: pierwsze dwie partie były preludium do tego wspaniałego trzeciego aktu.

Kontynuacja pełna obietnic

Akcja Spider-Mana 2 rozgrywa się dziewięć miesięcy po wydarzeniach z Milesa Moralesa. Peter, wciąż opłakujący śmierć ciotki May, przeprowadził się do jej domu, miejsca, które gracze będą często odwiedzać pomiędzy misjami. Mary Jane pozostaje stałym źródłem towarzystwa i zachęty, ale Peter ma także innego przyjaciela w powracającym Harrym Osbornie. Miło jest go znowu zobaczyć, po tym jak słyszał go jedynie na nagraniach audio w Spider-Manie, nawet jeśli nie radzi sobie zbyt dobrze z powodu nieuleczalnej choroby odkrytej w pierwszej części. Co zaskakujące, Harry jest również świadomy superbohaterskich działań Petera i nie tylko chce pomóc Spider-Manowi, ale także uratować świat. W tym celu wraz z Peterem przeprowadzili badania nad rozwiązaniami ratującymi świat w laboratorium firmy Oscorp, prowadzonej przez jego zmarłą matkę, Emily.

Tymczasem Miles Morales wraz z przyjaciółmi Ganke i Haley ma zamiar ukończyć szkołę średnią. Jak wszyscy nastolatkowie w tym kluczowym momencie, jest rozdarty co do kierunku, w jakim podąży jego życie, o czym świadczą trudności z napisaniem eseju na ten temat. Fakt, że w dalszym ciągu czuwa nad swoją społecznością jako zamaskowany bohater, tylko komplikuje sytuację, podobnie jak jego obsesja na punkcie znalezienia Martina Li, znanego również jako Mr. Negative, odpowiedzialnego za śmierć jego ojca. Mimo wszystko Miles może liczyć na niezachwiane wsparcie swojej matki, Rio, która jest dla niego opoką, gdy kontynuuje proces zdrowienia po śmierci ojca i przyjaciela, który stał się wrogiem, Phinem.

Większy, gęstszy otwarty świat

Moja demonstracja miała miejsce kilka godzin po rozpoczęciu gry, Peter miał już na sobie swój czarny kostium symbionta i używał robotycznych ramion Iron Spider. Kraven rozpoczął niszczycielską kampanię mającą na celu upolowanie zarówno Piotra, jak i Jaszczura, potwora znanego wcześniej jako doktor Curt Connors, przyjaciel Petera. Udało mi się obejrzeć kilka rozbudowanych przerywników filmowych, które dały mi wgląd w fabułę i choć nie będę wdawał się w szczegóły, powiem, że dialogi i wykonanie są zawsze znakomite. Dzięki tytułowi dostępnemu wyłącznie na PS5 prezentacja również oferuje widoczną poprawę: Spider-Man 2 to wspaniała gra.

Nowy Jork jest większym i gęstszym polem do działania dzięki dodaniu Brooklynu i Queens. Podobnie jak w poprzednich grach, jest ona pełna zajęć, niektóre specyficzne dla Petera, inne dla Milesa. Gracze mogą natychmiast przełączać się między nimi w dowolnym momencie poza głównymi misjami, a przełączanie odbywa się płynnie, a kamera przesuwa się do części miasta, w której znajduje się drugi pająk – Człowiek. Ta funkcja przypomina przełączanie postaci w Grand Theft Auto V i umożliwia obserwowanie, jak Spider-Man wykonuje losową czynność przed przejęciem kontroli, na przykład patrzenie, jak Peter robi przysiady na ścianie budynku. Misje obejmują powtarzające się czynności, takie jak przypadkowe przestępstwa uliczne, z których wykonałem tylko kilka, więc nie mogę wypowiedzieć się na temat ich różnorodności tym razem. Sesje zdjęciowe powracają, umożliwiając graczom uchwycenie lokalnych punktów orientacyjnych, a czasem humorystycznych sytuacji towarzyskich, ku radości i dezorientacji odbiorcy, Robbiego Robertsona z Daily Bugle. Brałem także udział w innych zabawach, m.in. zbierałem pająko-boty w kolorach różnych strojów Spideya (np. Żelaznego Pająka i Pajęczej Zbroi MK III), odkrywałem skrytki zawierające technologię wrogów służącą do odblokowywania ulepszeń, a także oczyszczałem legowiska myśliwych w celu zdobycia informacje o słabościach twierdz wroga.

Nowe strategie walki

Walka pozostaje tańcem akrobatycznym z sekwencją ataków, rzutami sieci, rzucaniem przedmiotami w cele i unikami, ale Pająki mają nową technikę obronną: parowanie. Naciśnięcie L1 tuż przed atakiem uderza w bloki i ogłusza wrogów, zapewniając możliwość kontrataku. Jest to szczególnie przydatne przeciwko dużym wrogom i do obrony przed nowymi, sparowanymi atakami, gdzie wrogowie zmieniają kolor na żółty, gdy rozpoczynają atak, a następnie na czerwony tuż przed jego trafieniem. Ataki te zadają znaczne obrażenia, a kolorowy system ostrzegawczy wskazuje, kiedy przygotować parowanie.

Trochę czasu zajęło mi przyzwyczajenie się do parady. Poprzednie gry nauczyły mnie unikać wszystkiego, zamiast czekać, aż zostanę trafiony. Ale kiedy już oswoiłem się z tą nową umiejętnością, spodobała mi się ta nowa umiejętność, zwłaszcza gdy wrogowie próbują cię zaskoczyć pomiędzy unikami. Parowanie dodaje także nową warstwę strategii do chaotycznej walki, co wymagało ode mnie dokładniejszej obserwacji poszczególnych wrogów i zdecydowania, czy w danej sytuacji korzystniejsze będzie parowanie czy unik.

Nowa broń i umiejętności

Miałem dostęp tylko do dwóch nowych broni internetowych, ale są one tak samo przydatne, jak i zabawne. Jednym z nich jest okrągłe urządzenie, które wystrzeliwuje kilka nitek pajęczyny we wszystkich kierunkach, otaczając kilka celów, a następnie przyciągając je do środka, powodując ich zderzenie. To narzędzie świetnie nadaje się do gromadzenia grupy wrogów, których można następnie rozwalić, a obserwowanie, jak schwytane ofiary przechodzą przez obiekty, zanim zderzą się ze sobą, jest chaotycznym widokiem. Drugą bronią jest wyrzutnia rakiet dronów, która wystrzeliwuje wiele pocisków, prawdopodobnie nieśmiercionośnych. Uważam, że jest szczególnie skuteczny przeciwko odległym zagrożeniom, takim jak snajperzy, lub w walce z potężnymi wrogami na dystans.

Oprócz Koła Gadżetów, drugie Koło Umiejętności zawiera moce symbionta/ataki Żelaznego Pająka Petera. To koło zawiera także ataki jadu Milesa, a te zdolności są powiązane z L1 i odpowiadającym mu przyciskiem. Daje to graczom jeszcze więcej umiejętności, a ja uwielbiałem łączyć gadżety z innymi moimi talentami. Moce symbionta zapewniają odpowiednie poczucie mocy i brutalności, które wyzwalam na wielu celach, używając wielu macek lub przekształcając się w żywą kolczastą kulę, która kosi wszystko na swojej drodze.

W trakcie przygody zdobędziesz nowe umiejętności, które możesz wyposażyć w jedno z czterech miejsc na kole. Zatem Peter może mieć mieszankę umiejętności symbionta i Żelaznego Pająka, a nawet obu. A skoro mowa o Żelaznym Pająku, tych mechanicznych nóg można używać do wykonywania ruchów, takich jak seria ataków lub potężne kopnięcie w górę, które wyrzuca wrogów w powietrze, zanim Pete wykończy ich potężnym ciosem w ziemię, który wprawia Ziemię w drżenie. Mój ulubiony pozwala Peterowi wystrzelić błyskawice ze wszystkich czterech nóg, trafiając w wiele celów. Z drugiej strony Miles dysponuje rewolucyjnymi mocami jadu bioelektrycznego, takimi jak naelektryzowany skok, który wyrzuca wiele celów w powietrze, aby nimi żonglować, lub podmuch błyskawicy, który poraża wielu pobliskich wrogów. Moce te wymagają czasu odnowienia, więc trzeba się zastanowić, kiedy ich użyć.

Dodatkowo udane ataki wypełniają licznik, który aktywuje stan obezwładnienia, wyzwalany przez naciśnięcie obu drążków analogowych. Dla Petera ten stan nazywa się Symbiote Surge i wzmacnia jego moc i umiejętności aż do wyczerpania się licznika, zachęcając graczy do rozpętania w tym czasie piekła.

Duży zielony problem

W końcu zagrałem w wielką sekwencję pościgu za Lizardem, którą widzieliśmy podczas majowego wydarzenia PlayStation. Niespodzianka !…
(Uwaga: reszta została obcięta, ponieważ tekst jest za długi)

Źródło: www.gameinformer.com