Sony zgłasza patent na adaptacyjne poziomy trudności na PlayStation
Sony zgłosiło patent, który może automatycznie zmieniać poziomy trudności w zależności od wydajności użytkowników.
Opatentowany algorytm umożliwia dostosowanie ustawień trudności w oparciu o indywidualne osiągnięcia gracza. Pomysł ten jest nowatorski ze strony Sony, choć podobne procesy zastosowano już w innych grach.
Patent ten, udostępniony za pośrednictwem Światowej Organizacji Własności Intelektualnej, pokazuje, że PlayStation patrzy w przyszłość tej technologii.
Tryb Roguelike bez powrotu w grze The Last of Us Part 2 Remastered od Sony PlayStation
„Metody niniejszego ujawnienia mogą gromadzić dane, gdy użytkownik gra w jeden lub więcej rodzajów gier, podejmując decyzje dotyczące zmiany trudności gry. Zebrane dane mogą być oceniane w celu ustalenia, czy poziom wydajności gracza odpowiada oczekiwanemu poziom wydajności” – czytamy w streszczeniu patentu.
Patent stanowi, że w przypadku rozbieżności pomiędzy oczekiwanym poziomem wydajności a rzeczywistym poziomem gracza, poziom trudności gry może zostać automatycznie zmieniony. Ustawienia związane z szybkością poruszania się, limitami czasowymi, siłą postaci, liczbą zawodników i innymi wskaźnikami można regulować stopniowo, aż poziom wydajności będzie odpowiadał oczekiwaniom. Proces ten można powtarzać w miarę rozwoju umiejętności gracza.
W poniedziałek w tym tygodniu ujawniono również patent Sony szczegółowo opisujący nową konstrukcję kontrolera DualSense oferującego graczom „funkcje wspomagania predykcyjnego sztucznej inteligencji”. Umożliwi to kontrolerowi podświetlanie lub przesuwanie niektórych przycisków i joysticków, aby zapewnić wskazówki, którymi należy się kierować, jeśli gracz utknie w grze.
W innym miejscu, w świecie patentów, EA najwyraźniej bada sposoby implementowania w swoich grach postaci, w których podkładają głos gracze.
Źródło: www.eurogamer.net