Shin Megami Tensei V: Vengeance – najlepsza demoniczna gra RPG!

Shin Megami Tensei V: Vengeance, nowe, istotne dzieło

Demony i anioły uwikłane w krwawą, postapokaliptyczną walkę, która trwa przez pokolenia, a wszystko to przy dźwiękach twardej synth-metalowej ścieżki dźwiękowej… ale w trudnej wersji RPG – to jest doświadczenie Shin Megami Tensei. W 2021 roku pochwaliliśmy Shin Megami Tensei V za to, że ucieleśnia etos serii w nowoczesnej formie i jak zwykle w przypadku dewelopera Atlus, kilka lat później mamy teraz bardziej ostateczną wersję z Shin Megami Tensei V: Revenge. Chociaż nie zmienia to zasadniczo tego, co już uczyniło oryginał wspaniałym, jego nowa, charakterystyczna fabuła i ulepszenia jakości życia są wystarczającym powodem, aby zagrać (lub ponownie odwiedzić) tę turową arcydzieło walki, wieżę i demoniczną atmosferę.

Kluczowy wybór od początku

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to wybrać oryginalną trasę lub wybrać Ścieżkę Zemsty, która jest alternatywną ścieżką z nowymi wydarzeniami, nowymi postaciami i nowymi bitwami. Tym razem nie ma żadnych skomplikowanych decyzji do podjęcia ani konkretnych wyborów wymaganych do wyświetlenia tej zawartości. Możesz po prostu wybrać trasę Zemsty i podążać nią do końca. Spędziwszy już 80 godzin na ukończeniu 100% oryginalnej gry, skupiłem się tylko na kampanii poświęconej Zemście. Ukończenie gry zajęło mi około 60 godzin, będąc już zaznajomionym z większością wyzwań i szukając głównie nowych zadań pobocznych, których jest wiele. Chociaż ogólnie podoba mi się to bardziej, nie jest to jakiś ogromny krok naprzód w stosunku do tego, co już było.

Skupienie się na postaciach ludzkich

Ta Ścieżka Zemsty kładzie większy nacisk na ludzkie charaktery i angażuje je bardziej bezpośrednio. Yoko jest dostępna jako grywalna członkini twojego zespołu przez większą część historii i często jest jej centralną częścią. Istniejące postacie, takie jak Tao, również odgrywają większą rolę, dołączając do zespołu na początku i skupiając się na nim przez cały czas. Chociaż czterej członkowie Qadistu są raczej mechanizmem dostarczającym nowe wątki fabularne niż w pełni ukształtowanymi postaciami, przynajmniej wnoszą dynamikę przeciwnika, której nie było wcześniej.

Bezlitosne, ale satysfakcjonujące bitwy

Shin Megami Tensei zawsze polegał na bezlitosnym turowym systemie walki i są chwile, kiedy Vengeance posuwa tę zasadę jeszcze dalej. Zawsze powinieneś koncentrować się na elementarnych powinowactwach swoich wrogów i zbudować zespół demonów, który będzie w stanie wykorzystać te słabości. W tej wersji będziesz musiał stawić czoła trudniejszym wyzwaniom, ale podkreśla to jakość systemu walki SMT, który wymaga strategicznego myślenia i może być zarówno wymagający, jak i satysfakcjonujący.

Lepsze wrażenia wizualne i poprawa jakości życia

Oprócz ulepszeń technicznych wprowadzonych w tej wersji, nowa mechanika sprawia, że ​​rozgrywka jest płynniejsza, bez poświęcania trudności nieodłącznie związanej z SMT. Na przykład Legowisko Demonów to centralna lokalizacja, którą możesz odwiedzić w punktach zapisu, aby porozmawiać z demonami w twojej drużynie, które czasami oferują ci przedmioty lub poprawiają swoje statystyki. Możliwość zapisywania w dowolnym miejscu jest również znacznie wygodniejsza, ponieważ nikt nie chce tracić postępów pomiędzy punktami zapisu. Te ulepszenia jakości życia sprawiają, że odkrywanie światów SMTV staje się przyjemniejsze i bardziej dostępne.

Źródło: www.ign.com