Seria Yakuza/Like a Dragon: na początku kontrowersyjny sukces

Początki serii Yakuza

Seria Yakuza/Like a Dragon odniosła obecnie sukces, ale według twórcy serii Toshihiro Nagoshiego Sega początkowo ją „odrzuciła”. Podczas swojego przemówienia w Weekly Ochiai, przetłumaczonego przez Automaton, Nagoshi ujawnił, że na początku XXI wieku wydawca Sonic the Hedgehog chciał stworzyć gry rodzinne, które spodobałyby się dużej liczbie osób, dlatego miał trudności z uzyskaniem potwierdzenia swojej gry o Japończykach świat przestępczy.

Początki serii Yakuza

Oryginalnie wydana na PlayStation 2 gra Yakuza (znana w Japonii jako Ryu ga Gotoku) dała początek długiej serii podążającej śladami Kiryu Kazumy, członka jednej z najwybitniejszych rodzin yakuzy (Dojima pod klanem Tojo), w fikcyjne miasto Kamurocho w Tokio. On i jego liczni sojusznicy i przyjaciele starają się unikać konfliktów i spisków podsycanych przez inne potężne grupy mafijne.

Wytrwałość Nagoshiego

Nagoshi jednak wytrwał i musiał trzykrotnie przekonać kierownictwo firmy Sega, aby w końcu móc stworzyć pierwszą grę Yakuza. Nawet wtedy nie została ona zatwierdzona tradycyjnymi kanałami i została przeprowadzona w sposób „dość przymusowy”. Niemniej jednak gra została opracowana przez zespół badawczo-rozwojowy firmy Sega CS1, który później stał się nieco bardziej chwytliwym Ryū ga Gotoku Studio.

Sukces serialu

Gra Yakuza została wydana na PlayStation 2 w 2005 roku i stała się odnoszącą sukcesy franczyzą firmy Sega, obejmującą obecnie osiem gier głównych i liczne spin-offy. W naszej recenzji najnowszej części 9/10 IGN stwierdził: „Duża, wciągająca i pełna dynamicznej walki, Like a Dragon: Infinite Wealth to nie tylko najlepsza gra turowa z serii Like a Dragon, to jedna z najlepsze gry z całej serii. »

Źródło: www.ign.com