Nintendo Satellaview: Gry na żywo i czasopisma dla dorosłych

Nintendo Satellaview: Pionierskie podejście do gier na żywo

Po skonfigurowaniu Satellaview użytkownicy mogli łączyć się ze stacją satelitarną St.GIGA każdego wieczoru. W tym czasie mogli pobierać gry (w tym niektóre dostępne wyłącznie w Satellaview), czasopisma i więcej, oglądając specjalne programy. Programy te zawierały również reklamy, ponieważ Nintendo zdecydowało się sfinansować Satellaview, sprzedając przestrzeń reklamową jak tradycyjna sieć telewizyjna.

Jednak Satellaview oferował nie tylko treści do gier. Czasopisma obejmowały wszystko, od gotowania po wyścigi konne. W marketingu Nintendo podkreśliło, że Satellaview jest skierowany raczej do dorosłych, a nie tylko do dzieci.

Gry SoundLink

Prawdopodobnie najbardziej fascynującą częścią Satellaview były tytuły „SoundLink”. Te gry zawierałyby nową lub zremiksowaną rozgrywkę wraz z dźwiękiem na żywo, a wydarzenia w grze byłyby synchronizowane tak, aby pasowały do ​​​​tego, co wydarzyło się w dźwięku. Czasami przybierało to formę słuchowiska, ale w innych było bliższe audycji radiowej z fragmentami muzycznymi lub talk-show.

Każda transmisja trwała przez ograniczony czas, więc jeśli grałeś zbyt wolno, możesz przegapić wydarzenia lub nie być w stanie ukończyć historii. Większość gier SoundLink była wydawana epizodycznie, co tydzień, a każda część miała własne cele i wydarzenia, dzięki czemu więcej użytkowników mogło doświadczyć przynajmniej części aktualnie trwającego wydarzenia.

Najbardziej znaną grą SoundLink jest BS Legenda Zeldy. To był remake pierwszej Zeldy, ze zaktualizowaną grafiką, zremiksowanymi mapami i zegarem pod paskiem życia. Ale podczas gry człowiek z jaskini prowadził narrację, a mapa i mechanika rozgrywki zmieniały się w zależności od tego, co powiedział.

Porównanie z dzisiejszymi grami na żywo

Pod wieloma względami te gry SoundLink są poprzednikiem nowoczesnego, sezonowego modelu gry na żywo, używanego z oszałamiającym efektem w grach takich jak Fortnite, Apex Legends i wielu innych, które oferują graczom wyjątkową, sezonową zawartość, w którą trzeba grać w ograniczonym oknie lub całkowicie stracić szansę.

Epizodyczny charakter transmisji SoundLink oznaczał, że gracze musieli wracać co tydzień, aby poznać całą historię i rozgrywkę. Po zakończeniu tej historii rozpoczynała się nowa (zwykle w innej grze).

Pionierskie problemy z konserwacją

Wiele treści z Satellaview nie zostało zachowanych, mimo że duży fandom niestrudzenie pracuje, aby to zrobić. Jest to podwójnie prawdziwe w przypadku gier SoundLink, ponieważ dźwięk był przesyłany strumieniowo na żywo, a zatem nie był zapisywany w pakietach pamięci.

Tak więc, nawet jeśli zrzuty danych pakietu pamięci są archiwizowane, nadal brakuje podstawowej części doświadczenia. Podczas gdy wielu zakłada, że Nintendo musi mieć oryginalne pliki dźwiękowe i nagrania w swoim skarbcu, jest mało prawdopodobne, że firma kiedykolwiek je opublikuje, ponieważ wymagałoby to uzyskania pozwolenia od różnych aktorów głosowych, muzyków i osobistości radiowych, które pracowały nad dźwiękiem.

Podsumowanie

Satellaview to fascynująca, ale pomijana część historii gier. Chociaż nie była to pierwsza próba w dziedzinie gier do pobrania, w szczególności tytuły SoundLink zapewniały wyjątkową, na wpół społecznościową rozgrywkę, której nic od tamtej pory nie zostało powtórzone. Z perspektywy czasu Satellaview był kluczowym krokiem w kierunku nowoczesnego środowiska gier na żywo, wyraźnie pokazując wiele jego najlepszych i najgorszych elementów oraz pokazując, jak ważne jest zachowanie gier wideo. Zdecydowana większość pracy twórczej nad tą pionierską konsolą jest teraz stracona.

„Szkoda, że Nintendo odeszło od pomysłu SoundLink, ponieważ nawet po tylu latach nadal byłoby to wyjątkowe doświadczenie rozgrywki, ponieważ żadna współczesna gra nie łączy rozgrywki z występami na żywo w taki sposób.”

Źródło: Nintendo Life