Techniki tworzenia gier wideo inspirowane mangą nadal trafiają na pierwsze strony gazet. Niedawno Masahiro Sakurai opublikował film z tworzenia gry, w którym szczegółowo omawia oprawę wizualną przypominającą mangę.
Wizualizacje inspirowane mangą
Słynny projektant gier wideo omawia ekspresyjne i nierealistyczne techniki stosowane przez artystów mangi i anime w celu uzyskania najbardziej wyrazistego rezultatu, szczególnie skupiając się na tym, jak usta postaci pojawiają się z profilu i z przodu.
Sakurai cytuje kilka przykładów użycia tej techniki bocznego usta, od Mega Man Legends po Sonic Forces, ale nieuchronnie powraca do Super Smash Bros. Ostateczny.
Bardziej wyraziste podejście wizualne
Wyjaśnia, że w Ultimate użył nierealistycznego podejścia manga/anime do stworzenia ust modeli postaci Kirby’ego i Jigglypuffa. Na filmie pokazuje, jak początkowo wyglądały usta zawodników w porównaniu ze zmianami, które miały na celu stworzenie „bardziej wyrazistego obrazu”.
Chociaż Sakurai przyznaje, że dążenie do uzyskania efektów wizualnych przypominających mangę może czasami wymagać więcej pracy, nadal zaleca, aby więcej programistów próbowało tego dokonać: „Być może lepiej byłoby, gdybyśmy przyjęli zabawne wyrażenia, na które pozwalają te metody”.
Wniosek
Sakurai ogłosił niedawno, że zakończył nagrywanie najnowszego filmu dla swojego kanału YouTube Masahiro Sakurai na temat tworzenia gier. Wygląda na to, że będziemy musieli trochę poczekać, zanim będziemy mogli go obejrzeć, ale na pewno będziemy tęsknić za tymi małymi bryłkami informacji.
Co sądzisz o tej technice inspirowanej mangą? Czy jesteś podekscytowany pojawieniem się Mega Man Legends? Powiedz nam w komentarzach.
Źródło: www.nintendolife.com