Nowe studio Ridgeline Games, na czele którego stoi współtwórca Halo, Marcus Lehto, powstało, by stworzyć nową kampanię narracyjną osadzoną w uniwersum Battlefield. zgodnie z komunikatem prasowym Electronic Arts.
Electronic Arts potwierdziło również, że dyrektor kreatywny Lars Gustavsson, który jest z franczyzą od pierwszej gry, opuści firmę, aby wykorzystać inne możliwości.
„Lars poświęcił znaczną część swojego życia Battlefieldowi i jest dumny, że pomógł ukształtować franczyzę tak, jak jest dzisiaj” – czytamy w komunikacie. „Jest podekscytowany, że może przekazać pałeczkę nowej generacji twórców Battlefield w DICE, Ripple Effect, Industrial Toys i Ridgeline Games”.
Zgodnie z informacją, firma składa się z „weteranów branży z całego świata”, co będzie niezwykle ważne, ponieważ według nich będą oni „instrumentalni w budowaniu przyszłości franczyzy”.
W szczególności Ridgeline tworzy „kampanię narracyjną osadzoną w uniwersum Battlefield”. Nie jest jasne, czy będzie to związane z zupełnie nową grą.
„To wielki zaszczyt mieć możliwość współpracy z DICE i Ripple Effect oraz przewodzenia w rozwijaniu narracji, opowiadania historii i możliwości rozwoju postaci w serii Battlefield” – powiedział Lehto.
Poza współpracą przy współtworzeniu serii gier Halo, Lehto był także dyrektorem kreatywnym w Bungie, odchodząc w 2012 roku. Następnie pełnił funkcję prezesa i dyrektora kreatywnego V1 Interactive, która odpowiadał za grę Disintegrationprzed przyjściem do EA w 2021 roku, aby pracować jako reżyser gry.
Twórca pola bitwy DICE powiedział niedawno, że będzie priorytetem dla rozwoju większej liczby gier Battlefield, zamierzają powiedzieć, że koncentrują się na Battlefield 2042 i że „nie ma czasu na nic innego”.
Vince Zampella, założyciel Respawn i szef serii Battlefield, powiedział w komunikacie prasowym, że jest przekonany, że posunięcie przyniesie pozytywne rezultaty dla serii.
„Kontynuujemy inwestowanie w przyszłość franczyzy, wnosząc nowe talenty i perspektywy” – powiedział. „Dzięki Marcusowi i jego zespołowi z Ridgeline Games dołączający do światowej klasy globalnego zespołu, który już mamy, Battlefield ma najsilniejszą pozycję do odniesienia sukcesu”.
Kliknij tutaj, aby zapoznać się z naszą recenzją Battlefield 2042.
Diego Ramos Bechara jest niezależnym pisarzem dla IGN i jest fanem Gwiezdnych Wojen, Rockstar, Naughty Dog i Batmana.
Możesz śledzić go na Twitterze @DRamosBechara.
Źródło : https://www.ign.com/articles/ridgeline-games-marcus-lehtos-new-studio-will-develop-battlefield-narrative-campaign