Odkryj kulisy branży gier wideo
Restrukturyzacja w wydawcy Humble Games, gdzie według doniesień wszyscy pracownicy zostali zwolnieni z powodu „zmian organizacyjnych”, ma natychmiastowe konsekwencje dla niektórych gier wideo wydawanych pod marką wydawniczą. Tak jest w przypadku Coral Island, czyli symulatora farmy inspirowanego w dużej mierze Stardew Valley. Gra dostępna jest już na Steamie, PlayStation 5 i Xboksie, a dzięki celowi z Kickstartera planowano przeniesienie na Switcha. Jednak obecnie jest to kwestionowane.
W obszernym oświadczeniu opublikowanym na Twitterze – którym nie możemy podzielić się w całości ze względu na dość zjadliwy charakter i słusznie – deweloper Stairway Games twierdzi, że „niedawna restrukturyzacja Humble Games pozostawia konsole w sytuacji niepewności”, co obejmuje obiecane Zmień wersję.
„Na początek rozumiemy Waszą frustrację związaną z brakiem portu Coral Island na Nintendo Switch” – kontynuuje deweloper, wyjaśniając, że „nie mógł” zająć się tym tematem ze względu na „umowę wydawniczą i obowiązującą umowę o zachowaniu poufności” .
Niepewna przyszłość Coral Island na konsolach
W tej chwili „wpływ restrukturyzacji Humble Games na Coral Island pozostaje niepewny we wszystkim, co dotyczy konsol, czy to w zakresie przenoszenia, czy wydawania poprawek, ponieważ to oni są odpowiedzialni za te platformy”. » Przykładowo firma Stairway już wkrótce ogłasza łatkę dla wersji gry na platformie Steam, ale nie wie, jak rozesłać aktualizację na konsole, ponieważ nie ma dostępu do ich platform.
To wyraźne przypomnienie, jak ważni są wydawcy dla niezależnych twórców i jakie ciągłe problemy mogą powodować zwolnienia zarówno dla tych, którzy odchodzą, jak i osób związanych z wydawcą.
Alternatywna propozycja dla fanów Coral Island
Ponieważ gra była projektem na Kickstarterze, wielu darczyńców zdecydowało się na wersję na Switcha. Biorąc jednak pod uwagę „restrukturyzację” Humble Games i niepewność co do portu, Stairway oferuje fanom „kluczową alternatywę dla platformy Steam”.
Podsumowując post, twórca stwierdza, że wie, że sytuacja jest „bolesna”, ale ma nadzieję, że gracze zrozumieją, na co wielu zareagowało ze współczuciem.
Źródło: www.nintendolife.com