Resident Evil 4: Porównanie PS4 i iPhone’a 15 Pro

Resident Evil 4: adaptacja na iPhone’a 15 Pro oraz iPada M1 i M2

Capcom wypuścił pierwszy port Resident Evil 4 na urządzenia mobilne pod koniec 2023 roku. Dostępna na iPhonie 15 Pro, a także na iPadach M1 i M2, ta wersja reprezentuje najszybszą ofertę Apple w zakresie sprzętu mobilnego. Ale co z wydajnością i ulepszeniami w porównaniu z wersją gry na konsole?

Grafika zachowana, ale z pewnymi kompromisami

Resident Evil 4 był w większości grą na konsole i komputery PC poprzedniej generacji. Jednak Capcom wypuścił grę także na konsole PS4. Jeśli na tej ósmej generacji maszyn Sony w dużej mierze została zachowana oprawa wizualna, to nadal obserwujemy pewne kompromisy. Szczególnie ucierpiała rozdzielczość tekstur, podobnie jak strumieniowanie tekstur, które może być dość powolne. Dodatkowo zauważamy zmniejszenie liczby projektowanych źródeł światła, a także brak odbić przestrzennych na ekranie. Warto jednak pamiętać o tych kompromisach, ponieważ kod PS4 ze wszystkich wersji konsolowych jest najbliższy wynikom widocznym na iPhonie.

Zauważalne różnice wizualne

Oczywiste jest, że wersja na iPhone’a ma bardzo wyraźny niebieski odcień, a także jest znacznie ciemniejsza niż wersja na PS4 z domyślną jasnością. Tekstury wydają się ogólnie dość podobne w obu wersjach, ale wprawne oko zauważy tekstury graficzne w znacznie niższej rozdzielczości w większości środowisk gry. Ponadto na PS4 występuje zmniejszenie szczegółowości poziomu niektórych obiektów drugorzędnych i gęstości listowia i wersje iOS. Jednak pomimo tych wad, wersja na iPhone’a oferuje wrażenia wizualne podobne do tych z konsoli, znacznie lepsze, niż można by się spodziewać po porcie na przykład na Switcha.

Wydajność poniżej oczekiwań

Obraz stwarza prawdziwy problem w wersji na iPhone’a. Podczas gdy kod PS4 wyświetla obraz w rozdzielczości 900p w połączeniu z TAA, co daje w miarę płynny i szczegółowy efekt końcowy, iPhone nie dotrzymuje kroku. Gra zawiera wiele artefaktów odkrywających „sól i pieprz” na ruchomym ekranie, zwłaszcza wokół włosów i elementów liści Leona. Rozdzielczość wewnętrzna oscyluje wokół 300p, a następnie z czasem jest zwiększana do około 720p. Dodatkowo, pomimo pewnych problemów z wydajnością i okazjonalnych spadków liczby klatek na sekundę, gra Resident Evil 4 na iPhone’a pozostaje stosunkowo stabilna jak na wewnętrzną rozdzielczość tego typu.

Podsumowując, pomimo pewnych kompromisów, Resident Evil 4 na iPhonie 15 Pro oraz iPadach M1 i M2 oferuje przyzwoite wrażenia wizualne i wydajność w porównaniu z innymi najnowszymi portami mobilnymi. Chociaż pewne problemy z wydajnością i jakością obrazu nadal występują, ta adaptacja jest zadowalająca dla graczy pragnących odkryć lub ponownie odkryć ten niezbędny survival horror.

Źródło: www.eurogamer.net