Game Ratatan, duchowy następca ukochanej gry rytmicznej Patapon firmy Sony Japan Studio, pomyślnie zakończył kampanię crowdfundingową na Kickstarterze, zbierając po drodze ponad 1 milion funtów – znacznie powyżej pierwotnego celu wynoszącego 100 000 funtów szterlingów.
Ratatan: mieszanka roguelike, rytmu i akcji
Ratatan, jeśli nie wiecie, to wynik współpracy Ratata Arts, Tokyo Virtual Theory i pH Studio, z Hiroyuki Kotani, twórcą Patapon na czele i Kemmei Adach, oryginalny muzyk Patapon, również powracający. Opisywana jest jako mieszanka roguelike, rytmu i akcji typu side-scrolling, w której gracze samodzielnie lub ze znajomymi tworzą armię składającą się ze 100 Cobunów, aby stawić czoła wrogom maszerującym przez świat Redo.
Wyjątkowa akcja zbiórki
Kampania crowdfundingowa rozpoczęła się na Kickstarterze 31 lipca, a jej celem było zebranie 20 000 000 jenów (około 109 000 funtów). Nieco ponad miesiąc później w banku znajdowało się 219 314 335 jenów (około 1,2 miliona funtów) dzięki wkładom 14 598 darczyńców, co najwyraźniej czyniło ją 36. grą wideo najlepiej finansowaną w historii na Kickstarterze.
https://www.youtube.com/watch?v=[VIDÉO_ID]
Zwiastun gry Ratatan.
Oznacza to, że po drodze odblokowano 24 z 25 celów finansowych, w tym zapewnienie wydania gry na konsolę, tryb online, tryb trudny, fajerwerki, Cobun i bazy z możliwością dostosowania, dźwięk zaaranżowany przez zespół, muzyczna współpraca z Davidem Mądre i wiele więcej.
Wiadomość z podziękowaniami dla autorów
„Dziękujemy twórcom! ” – napisał zespół Ratatan w aktualizacji świętującej zakończenie udanej kampanii na Kickstarterze. „W naszym przypadku spędziliśmy miesiące na planowaniu kampanii, poświęcając niezliczone godziny na rozwój projektu… To był maraton, ale dotarliśmy do mety… Daliście nam siłę i wielką szansę. Dołożymy wszelkich starań, aby ten projekt był czymś, z czego będziesz dumny, że będziesz jego częścią. »
Wraz z zakończeniem kampanii crowdfundingowej Ratatan planuje premierę w kwietniu 2025 roku na Xbox Series X/S, PlayStation 4, PlayStation 5, Switch i Steam. Zespół twierdzi, że „cykl produkcyjny jest na dość zaawansowanym etapie i jesteśmy pewni, że włączymy wszystko do gry” przed planowaną premierą.
Źródło: www.eurogamer.net