Przychody z gier i sprzętu Xbox nieznacznie spadły z powodu braku dużych wydań



Po kilku latach dumnego wzrostu przychodów z gier dzięki sprzedaży Xbox Series X i S, segment gier Microsoftu w końcu wydaje się nieco zwalniać. I chociaż spodziewany jest spadek, brak głównych wydań gier własnych nie do końca pomaga.

Firma opublikowała dziś wyniki za drugi kwartał i po raz pierwszy od jakiegoś czasu Xbox odnotował spadek rok do roku. Przychody z gier spadły o 13% rok do roku, a przychody ze sprzętu spadły tak samo. Ogółem przychody z treści i usług Xbox spadły o 12%, przy czym Microsoft przypisał spadek kilku czynnikom: zmniejszonym wydatkom na treści własne, niższym zarabianiu na treściach innych firm oraz dobrej porównywalności z poprzedniego roku.

Zasadniczo oznacza to, że Xbox nie miał tak mocnego składu pierwszej firmy do wydania na ostatnie wakacje, ale także rok 2021 zawsze będzie trudny do pokonania. Jeśli chodzi o oprogramowanie, Xbox miał Halo Infinite, a jeśli chodzi o sprzęt, serie X i S płynęły z dużym popytem w połączeniu ze zwiększoną podażą, gdy ograniczenia łańcucha dostaw zaczęły się zmniejszać.

Tak więc, chociaż spadek Xboxa jest odejściem od ostatnich wzorców, jest przewidywalny i stosunkowo niewielki, co stawia dział gier Microsoftu na mniej więcej takim samym poziomie przychodów, jak w latach 2020-2021. A subskrypcje Game Pass, jak twierdzi Xbox, wciąż rosną.

Bardziej niepokojące jest to, co wydarzyło się od tego czasu – tylko w zeszłym tygodniu Microsoft zwolnił 10 000 pracowników, w tym wielu pracowników The Coalition, 343 Industries i Bethesda. Choć rzekomo zapowiadane jako środek cięcia kosztów w świetle spowolnienia wydatków konsumenckich i trwającej recesji, musimy jeszcze dowiedzieć się, w jaki sposób te cięcia wpłyną na przyszłą produkcję gier w ramach Xbox i pozostaje niejasne, które zespoły i gry zostały dotknięte.

Segment Microsoft Xbox i gry są częścią działu More Personal Computing, który odnotował 14,2 miliarda dolarów przychodów, co oznacza spadek o 19% z powodu spadków w wielu segmentach, w tym w grach. Ogólnie rzecz biorąc, Microsoft przyniósł 52,7 miliarda dolarów przychodów, co oznacza wzrost o 2% rok do roku.

Będziemy dzisiaj słuchać wezwania Microsoftu do zarobków i zaktualizujemy tę historię o dalsze informacje.

Rebekah Valentine jest reporterem wiadomości dla IGN. Możesz ją znaleźć na Twitterze @duckvalentine.





Źródło : https://www.ign.com/articles/xbox-gaming-and-hardware-revenue-down-slightly-amid-lack-of-big-releases