Problemy z Fortnite: Epic Games obiecuje poprawki dotyczące nowych aspektów klasyfikacji wiekowej

Fortnite: Poprawka systemu klasyfikacji wiekowej

Niedawno wprowadzony przez firmę Epic Games system klasyfikacji wiekowej dla Fortnite doprowadził do frustracji wielu graczy, którzy nie byli w stanie używać wielu popularnych elementów kosmetycznych w niektórych częściach gry, aby spełnić wymagania dotyczące klasyfikacji według wieku.

Nowe podejście: klasyfikacja wiekowa wszystkich grywalnych treści

W zeszłym miesiącu firma Epic ogłosiła, że ​​w ramach zmierzania w kierunku „ekosystemu wielu gier” zapewni indywidualne oceny wiekowe wszystkich grywalnych treści w Fortnite. Posunięcie to wpisuje się w strategię ekspansji Fortnite, mającą na celu zwiększenie dostępności wrażeń z gry poprzez wykorzystanie nowo wydanych narzędzi do tworzenia, czerpiąc inspirację ze stylu rozgrywki przypominającego Roblox. Najnowsza aktualizacja gry obejmuje teraz klasyfikacje wiekowe wszystkich tych atrakcji, od „E dla wszystkich” po „Nastolatki”.

W teorii takie podejście wydaje się logiczne. Problem polega jednak na pośpiesznym zastosowaniu tego wszystkiego w grze, która do tej pory była oceniana wyłącznie jako „Teen”. Począwszy od najnowszej aktualizacji Fortnite, każda zawartość, w tym wszystkie elementy kosmetyczne, ma przypisaną własną klasyfikację wiekową, uniemożliwiającą graczom dostęp do trybu kreatywnego, jeśli mają na sobie coś oznaczonego jako nieodpowiednie dla ich wieku.

Niespójności w zasadach klasyfikacji

Zdaniem wielu graczy system klasyfikacji wiekowej w grze został zaimplementowany bardzo szybko, co spowodowało niespójności w zasadach. Niewinne skórki, takie jak rysunkowy kot-mięśniak, są przeznaczone wyłącznie dla nastolatków i uważane za nieodpowiednie dla dzieci, podczas gdy inne, takie jak skóra Michaela Myersa na Halloween, są uważane za idealnie odpowiednie dla młodych ludzi.

Gracze są sfrustrowani, że w grze mającej zachęcać do zakupu drogich skórek, zakupione przez nich skórki nagle stają się bezużyteczne w dużej części gry.Sytuacja staje się jeszcze dziwniejsza, gdy muzyka i ekrany ładowania zostają nagle zablokowane, mimo że nie są nawet widoczne dla innych graczy.

Reakcja Epic Games i perspektywy na przyszłość

W obliczu tych frustracji firma Epic Games postanowiła spojrzeć na wpływ aktualizacji z odpowiedniej perspektywy, wskazując, że tylko 7% strojów Fortnite można założyć wyłącznie na wyspach sklasyfikowanych jako przeznaczone dla nastolatków (lub odpowiednika regionalnego). Jednakże firma dokłada wszelkich starań, aby w nadchodzącym roku większość tych strojów była zgodna ze wszystkimi klasyfikacjami, zapewniając ich automatyczne dostosowywanie w zależności od wyspy, na której gracz chce grać.

Niektóre recenzje sugerują, że lepiej byłoby wdrożyć tę funkcję automatycznego dostosowania przed rozpoczęciem aktualizacji klasyfikacji wiekowej. Wydaje się jednak również, że Epic Games nie było przygotowane na czekanie 12 miesięcy, biorąc pod uwagę znaczenie Creative dla przyszłości gamingu. We wrześniu ubiegłego roku dyrektor generalny Epic Games Tim Sweeney przyznał, że powrót Fortnite do wzrostu wynikał głównie z jego kreatywnej zawartości, podczas gdy przyznając, że firmie „daleko brakuje stabilności finansowej” i że „około 830 pracowników” straci pracę.

Źródło: www.eurogamer.net