Postępowanie prawne przeciwko Take-Two Interactive i 2K Games
Złożono pozew przeciwko Take-Two Interactive i 2K Games w związku z usunięciem walut zakupionych w grach z kont, gdy funkcje sieciowe gry nie są już dostępne. Pozew ten został złożony przez nieletniego JA i jego matkę, działającą jako jego przedstawiciel prawny i bliską przyjaciółkę, do Federalnego Sądu Okręgowego dla Północnego Okręgu Kalifornii w dniu 17 listopada.
W tym garniturze nazwy rocznych franczyz sportowych Take-Two i 2K, NBA 2K, WWE 2K i PGA Tour 2K, zostały nazwane ze względu na oferowanie ulepszeń w grach wymagających wirtualnych walut. Te wirtualne waluty można kupić za prawdziwe pieniądze.
Konsekwencje zamknięcia serwerów
Kiedy jednak 2K usunie serwer z jednej z edycji, zakupiona w tej grze waluta, która nie została jeszcze wykorzystana, zostanie usunięta z konta gracza, bez możliwości przeniesienia jej do innej gry.
W pozwie zarzucono, że stanowi to kradzież cywilną i konwersję, ponieważ waluta została zakupiona za gotówkę i w związku z tym Take-Two nie jest już do niej uprawniona. Firmy są również oskarżane o nieuczciwe praktyki biznesowe, ponieważ wygląda na to, że ich wirtualna waluta może zostać „zniszczona według uznania 2K Games” – coś, co najwyraźniej nie zostało wyjaśnione w momencie zakupu.
Wniosek o apelację i rozprawę
Pozew ma na celu rozprawę z ławą przysięgłych oraz „sprawiedliwy środek niepieniężny i pieniężny” dla każdego, kogo waluta w grze została usunięta przez 2K z konta od 17 listopada 2019 r. Eurogamer skontaktował się z 2K w celu uzyskania komentarza.
Aby wyświetlić tę treść, włącz reklamowe pliki cookie.
Źródło: www.eurogamer.net