Porównanie Fallouta 4 nowej generacji na PS5 i Series X: Co o tym sądzisz?

Aktualizacja nowej generacji Fallouta 4 obiecała wiele, ale nie dotrzymała wszystkich obietnic. Na PC podkreślono problemy ze zgodnością z modami, natomiast na konsoli zauważalne zmiany są dość ograniczone. Pomimo znacznie poprawionej rozdzielczości na konsoli, ustawienia graficzne pozostają poniżej tego, co oferuje wysokiej klasy komputer PC.

Różne opcje graficzne na konsoli

Na konsoli aktualizacja oferuje dwa główne tryby: tryb wydajności 4K 60 kl./s i tryb jakości 4K 30 kl./s. Jednak niektóre opcje nie zawsze działają, szczególnie na konsoli Xbox, która w trybie wydajności utrzymuje się na poziomie 60 klatek na sekundę. Rozdzielczość jest zwiększona na PS5, ale ustawienia grafiki nie są na poziomie najlepszego renderowania na PC.

Wydajność konsoli

Na PS5 wydajność jest ogólnie stabilna, ale w pewnych warunkach zauważalne są spadki liczby klatek na sekundę. Jest jednak znaczna poprawa w porównaniu do wersji na PS4 Pro. Na konsoli Xbox problemy z dostosowaniem obrazu są mniej przekonujące, a tryb wydajności nie działa prawidłowo.

Ostateczny werdykt

Podsumowując, aktualizacja Fallouta 4 na PS5, Series X i S przynosi pewne zauważalne ulepszenia, ale nadal pozostawia wiele do życzenia. Konsole nie są w stanie konkurować z ustawieniami graficznymi komputerów z najwyższej półki, a problemy nadal występują pomimo obietnicy zoptymalizowanego doświadczenia nowej generacji. Bethesda niewątpliwie będzie musiała w przyszłości poprawić te niedociągnięcia, aby zaoferować doświadczenie spełniające oczekiwania graczy.

Źródło: www.eurogamer.net