Popularna gra Steam podnosi cenę z powodu inflacji


Factorio, bardzo popularna symulacja budowania fabryk, dołącza do fali znacznie większych serii gier, takich jak Call of Duty, Star Wars Jedi, Final Fantasy i inne, uzyskując wzrost cen z powodu inflacji. Ale w przeciwieństwie do ogromnej publiczności AAA w tych innych grach, większość społeczności Factorio wydaje się… zaskakująco fajna z tym pomysłem. Ale nie wszystko.

Podczas gdy firmy lubią Ubisoft, Weź dwa, Xboxoraz Sony wszystkie skutecznie ustanowiły nowy standard cen gier w ciągu ostatniego roku, Factorio jest trochę dziwakiem, ponieważ jest to znacznie mniejsza gra. Jego twórca, Wube Software, jest znacznie, znacznie mniejszym studiem niż jakakolwiek inna firma, która ogłosiła podwyżki cen, a sam Factorio nie rośnie z 60 do 70 USD, ale z 30 do 35 USD.

Warto również zauważyć, że Factorio to znacznie starsza gra, która odnotowuje wzrost w porównaniu z poprzednią ceną, a nie nową grę wyznaczającą trend dla franczyzy. Factorio po raz pierwszy wystartowało we wczesnym dostępie w 2016 roku przed pełną wersją w 2020 roku. Od tego czasu nigdy nie miał mikrotransakcji, a jedyną dodatkową zawartością dostępną do kupienia na Steamie jest ścieżka dźwiękowa za 7 USD. Ale to też nigdy wcześniej nie było częścią sprzedaży Steam – wybór, który twórcy wyjaśnili w 2016 roku (jak zauważył Kotaku) jako sposób na uszanowanie graczy, którzy już kupili grę.

„Nie chcemy nagradzać ludzi, którzy wstrzymują się z zakupem gry, uważamy, że cena gry jest rozsądna i taka jest umowa. Jeśli uważasz, że cena jest zbyt wysoka, to twój wybór, aby nie kupować i mamy nadzieję, że przy wystarczającej ilości czasu i dodatkowym rozwoju będziemy w stanie przekonać Cię o jego wartości”.

Wzrost cen Factorio był ogłoszono na Twitterze 20 stycznia, sześć dni przed wejściem w życie, a dotychczasowa reakcja społeczności jest zaskakująco pozytywna. To prawda, że ​​większość osób, które odpowiedziały, wydaje się już posiadać grę, ale domagają się również więcej sposobów wspierania Factorio. Wielu innych dzieli się anegdotami na temat własnego długiego czasu grania w porównaniu z tym, ile wydali, sugerując, że wiele, wiele godzin było wartych stosunkowo niskiej ceny. Rzut oka na „przytłaczająco pozytywny” wynik recenzji Steam firmy Factorio wskazuje, że o wiele więcej osób myśli w ten sam sposób.

To powiedziawszy, garstka osób wydaje się niezadowolonych ze zmiany. Spojrzenie na ogólne trendy recenzji użytkowników Factorio pokazuje bardzo, bardzo niewiele negatywnych recenzji… z dwoma wyjątkami. Jeden z nich wrócił do lipca zeszłego roku, kiedy (na podstawie recenzji) regionalny problem z cenami w Rosji wydawał się sprawiać, że gra była dwa razy droższa dla tych użytkowników. A drugi okres negatywnych recenzji rozpoczął się, jak się domyślacie, 20 stycznia wraz ze wzrostem liczby „Nie polecanych” oskarżających Wubego o chciwość i kwestionujących zasadność inflacji jako pretekstu do podnoszenia cen. W przeciwieństwie do wielu innych przypadków bombardowania recenzjami, większość negatywnych recenzji ma na koncie kilka godzin, więc pewne jest, że przynajmniej część społeczności jest z tego powodu niezadowolona (nawet jeśli znowu kupili już grę) .

Factorio to jedna z pierwszych dużych gier niezależnych, która zareagowała na inflację podwyżką cen w tak widoczny, publiczny sposób, ale możliwe, że nie ostatnia. Jak oceniliśmy na początku tego miesiąca, studia AAA prawdopodobnie będą nadal naciskać 70 USD jako standard cenowy dla gier AAA, ale wśród społeczności niezależnej toczy się również dyskusja na temat pobierania wyższych opłat. Możliwe, że w miarę upływu roku zobaczymy więcej gier podążających śladami Factorio.

Rebekah Valentine jest reporterem wiadomości dla IGN. Możesz ją znaleźć na Twitterze @kaczkawalentynki.





Źródło : https://www.ign.com/articles/a-popular-steam-game-is-raising-its-price-due-to-inflation