Plany Square Enix na 2022 r. obejmują gry Blockchain i ekonomię tokenów


Yosuke Matsuda, dyrektor generalny Square Enix, napisał i opublikował na oficjalnej stronie internetowej SE list noworoczny, w którym przedstawiono przyszłe inicjatywy firmy. W oparciu o średnioterminową strategię biznesową ogłoszoną przez Square Enix w 2020 r., badania nad sztuczną inteligencją i chmurą oraz gry blockchain dla jednego/wielu graczy, które traktują priorytetowo gospodarki tokenów, nadal dominują na liście priorytetów zespołu ds. badań i rozwoju.

W swoim liście Matsuda stwierdził, że rok 2021 to „Metaverse: Year One” – Facebook zmienił nazwę na Meta, a znaczne postępy w technologii rozszerzonej rzeczywistości pomogły scementować globalną dyskusję na temat możliwości biznesowych związanych z metawersem. Rok 2021 był również, jak to ujął Matsuda, „NFT: Year One, biorąc pod uwagę, że był to rok, w którym NFT spotkały się z dużym entuzjazmem przez szybko rozwijającą się bazę użytkowników”. Więc co to oznacza dla 2022?

Projekty „Rozrywkowa sztuczna inteligencja” i projekty chmurowe Square Enix koncentrują się na zwiększeniu wydajności, co prowadzi do dostępności dla konsumentów i wyższej jakości doświadczeń. Z drugiej strony Matsuda chce, aby przyszłe gry Blockchain Square Enix „umożliwiały samowystarczalny rozwój gier”. Ma to zmienić sposób interakcji graczy ze swoimi ulubionymi tytułami, podkreślając nowo odkrytą koncepcję „graj, aby zarabiać”. Matsuda omawia więcej szczegółów poniżej:

„Zdaję sobie sprawę, że niektórzy ludzie, którzy „grają dla zabawy” i którzy obecnie stanowią większość graczy, wyrazili swoje zastrzeżenia wobec tych nowych trendów, co jest zrozumiałe. Wierzę jednak, że będzie pewna liczba ludzi, których motywacją jest „grać, aby przyczynić się”, przez co mam na myśli uczynienie gry bardziej ekscytującą… To właśnie tokeny oparte na blockchainie to umożliwią. Projektując opłacalne gospodarki tokenów w naszych grach, umożliwimy samowystarczalny rozwój gier. To właśnie ten rodzaj ekosystemu leży u podstaw tego, co nazywam „zdecentralizowanymi grami” i mam nadzieję, że stanie się to głównym trendem w grach.

Ta zmiana w kierunku NFT i wysiłków blockchain jest widoczna w działaniach innych wydawców i programistów na całym świecie. Na przykład twórca Fable, Peter Molyneux, tworzy „symulację biznesową blockchain”, podczas gdy Ubisoft ujawnił swoje własne plany dotyczące produkcji gier blockchain i NFT.


Mając to wszystko na uwadze, co myślisz o przejściu Square Enix na gry oparte na technologii blockchain i ekonomię tokenów?



Źródło : https://www.gameinformer.com/2022/01/03/square-enixs-2022-plans-include-blockchain-games-and-token-economies