Piranha Bytes, twórca Elexa, Gothica i Risena, zamknął swoje podwoje

Twórca gier Piranha Bytes, znany z takich serii jak Elex, Gothic i Risen, zamknął swoje podwoje. Studio Embracer szukało kupca dla niemieckiego dewelopera, ponieważ w zeszłym roku kontynuuje restrukturyzację kosztów po nieudanej umowie o wartości 2 miliardów dolarów ze wspieraną przez Arabię ​​Saudyjską grupą gier Savvy Games Group.

Ogłoszono zamknięcie

Po zeszłorocznych redukcjach personelu Piranha Bytes szukała nowego wydawcy. W styczniu dyrektor generalny Michael Rüve odniósł się do pogłosek o rychłym zamknięciu, stwierdzając, że firma znajduje się w „trudnej sytuacji”, jednocześnie wyrażając optymizm co do znalezienia partnera, mówiąc: „Nie pisz do nas jeszcze, gdy jesteś na spalonym! »

Założenie nowej pracowni

Jednak niemiecki portal GameStar (przekazany przez Eurogamer) opublikował artykuł informujący o oficjalnym zamknięciu studia pod koniec czerwca. Pomimo tego doniesienia Embracer ani Piranha nie ogłosiły jeszcze oficjalnie zamknięcia (strona studia pozostaje nieaktywna), a szczegóły na temat tego, co się stało, są skąpe. Game Informer skontaktował się z wydawcą Piranha, THQ Nordic, w celu uzyskania komentarza i zaktualizuje artykuł, jeśli otrzyma odpowiedź.

Dziś rano dyrektorzy Piranha, Björn Pankratz i Jenny Pankratz, ogłosili utworzenie Pithead Studio, nowego niezależnego studia. W filmie zapowiadającym duet potwierdza milczenie Piranhy w ostatnich miesiącach i planuje w każdy poniedziałek odpowiadać na pytania dotyczące założenia Pithead na swoim kanale YouTube.

Bogata przeszłość

Założona w 1997 roku firma Piranha Bytes jest najbardziej znana z tworzenia serii Gothic. Studio stworzyło także trzy tytuły Risen oraz serię Elex; jego ostatnim wydaniem był Elex II w 2022 roku. Remake Gothic 1 jest obecnie opracowywany przez inne studio, Alkimia Interactive. Piranha Bytes została przejęta przez THQ Nordic w 2019 roku, która sama jest spółką zależną Embracer Group.

Ta wiadomość oznacza ostatnią ofiarę Embracera po zamknięciu w zeszłym miesiącu studia Alone in the Dark, studia Pieces Interactive. Po miesiącach zwolnień, zamknięć studiów (w tym dewelopera Saints Row Volition Games i dewelopera Timesplitters Free Radical) i sprzedaży swoich nieruchomości, w kwietniu Embracer podzielił się na trzy firmy: Middle-earth & Friends, Coffee Stain & Friends i Asmodee.

Źródło: www.gameinformer.com