Phil Spencer reaguje na pogłoski o konkurentze PlayStation Game Pass



Szef Xbox, Phil Spencer, zareagował na pogłoski, że PlayStation pracuje nad usługą podobną do Xbox Game Pass, mówiąc, że uważa to za „nieuchronność” i jest „właściwą odpowiedzią” na to, jak dostarczać gry graczom.

W rozmowie z Ryanem McCaffreyem z IGN Spencer odniósł się do ostatnich plotek, które wskazują na nową usługę o nazwie kodowej Spartacus, która ma zastąpić istniejącą usługę PS Plus.

– Jak wiecie – zaczął Spencer – tak wiele z tych rzeczy faktycznie splata się ze sobą, od… [backwards compatibility] pod względem sposobu budowania biblioteki gier, które dostarczamy jednocześnie na PC i konsole […] wiedząc, że Game Pass nadejdzie i chcemy wprowadzić Game Pass na wiele platform – wszystkie te decyzje nakładają się na siebie.

„Nie chcę, żeby to zabrzmiało, jakbyśmy wszystko rozpracowali, ale myślę, że właściwą odpowiedzią jest umożliwienie klientom grania w gry, w które chcą grać, gdzie chcą grać, i danie im wyboru, w jaki sposób budować swoją bibliotekę i być z nimi przejrzystym, jeśli chodzi o nasze plany w zakresie naszych inicjatyw dotyczących komputerów PC i naszych inicjatyw międzygenowych i innych rzeczy.

„Więc kiedy słyszę, jak inni robią takie rzeczy, jak Game Pass lub przychodzą na PC, ma to dla mnie sens, ponieważ myślę, że to właściwa odpowiedź”.

Spencer kontynuował, mówiąc, że nie widzi widocznej chęci Sony do naśladowania śmiałego podejścia Xboksa jako dowodu, że on i jego zespół mieli rację, aby wcześniej naciskać na Game Pass – więcej, że jest to dowód na to, że w branży zawsze będzie tak wyglądać:

„Tak naprawdę nie postrzegam tego jako potwierdzenia. Właściwie, kiedy rozmawiam z naszymi zespołami, mówię o tym jako o nieuchronności. Więc dla nas powinniśmy kontynuować innowacje, kontynuować rywalizację, ponieważ rzeczy, które to, co robimy, może być zaletami, które mamy obecnie na rynku, ale opierają się one po prostu na tym, że jedziemy pierwsi, a nie na tym, że stworzyliśmy coś, czego nikt inny nie może stworzyć.

„Podoba mi się to, ponieważ karmi naszą energię tym, nad czym powinniśmy pracować, gdy kontynuujemy budowanie rzeczy, które zrobiliśmy w przeszłości. Ponieważ myślę, że właściwą odpowiedzią jest dostarczanie świetnych gier, wyślij je na PC, wyślij na konsolę, wyślij w chmurze, udostępnij je w pierwszym dniu subskrypcji. I spodziewam się, że to właśnie zrobi nasz konkurent”.

W ostatnich latach Spencer przewodził kilku inicjatywom na Xbox, które Sony wydaje się realizować nieco później. W 2016 r. Microsoft ogłosił schemat Xbox Play Anywhere, w ramach którego wszystkie gry Microsoft Studios zostały wydane jednocześnie na Xbox i PC, z cross-play i cross-buy. W ciągu ostatnich kilku lat Sony zaczęło zwiększać liczbę portów PC, które tworzy na wyłączność PlayStation, wprowadzając nawet markę PC i pozyskując specjalistę od portów PC.

Xbox powoli tworzył również duży katalog tytułów kompatybilnych wstecz, z wieloma grami z czasów oryginalnego Xboxa, które można było grać bez przeszkód na konsolach Xbox Series. Podczas gdy prawie wszystkie gry na PS4 są wstecznie kompatybilne na PS5, zaczęły się krążyć plotki, że Sony pracuje nad rozszerzeniem tej kompatybilności przynajmniej na PS3 w przyszłości.

Xbox Game Pass to najśmielszy i najlepiej odbierany nowy pomysł Microsoftu w ostatnich latach, jednak udostępnianie wielu gier (w tym wszystkich gier na wyłączność Xbox) w ramach jednej opłaty abonamentowej. Dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment, Jim Ryan, powiedział wcześniej, że ekskluzywne konsole PlayStation nie będą objęte usługą subskrypcji, ale ostatnie pogłoski o Spartacusie wskazują na katalog subskrypcji i być może droższy poziom, który obejmuje gry kompatybilne wstecz.

Joe Skrebels jest redaktorem wykonawczym News w IGN. Podążaj za nim dalej Świergot. Masz dla nas wskazówkę? Chcesz omówić możliwą historię? Wyślij e-mail na adres newsstips@ign.com.





Źródło : https://www.ign.com/articles/playstation-game-pass-phil-spencer-reacts