People Can Fly kończy rozwój Project Dagger z powodu niezadowalających wyników

People Can Fly kończy prace nad Project Dagger

Studio People Can Fly, odpowiedzialne za gry Bulletstorm i Outriders, zdecydowało się wstrzymać rozwój swojego kłopotliwego projektu Project Dagger po stwierdzeniu, że jego potencjał komercyjny jest „niezadowalający”.

Project Dagger, opisany przez People Can Fly jako nowy przygodowy tytuł IP, był rozwijany przez około trzy i pół roku, a jego wydanie pierwotnie planowano przez Take-Two Interactive, wydawcę GTA i Borderlands.

Jednak we wrześniu 2022 roku Take-Two ogłosiło, że wycofuje się z umowy, pozostawiając People Can Fly prawa do dalszego rozwoju gry poprzez samodzielne wydanie. „Mocno wierzymy w potencjał Project Dagger” – powiedział wówczas Sebastian Wojciechowski, szef People Can Fly.

Koniec Projektu Sztylet

Pomimo tego początkowego zaufania, w listopadzie ubiegłego roku People Can Fly wstrzymało prace nad Project Dagger po zewnętrznej ocenie postępów w jego realizacji i zleciło „doświadczonemu zespołowi składającemu się z około 10 osób… ponowne zdefiniowanie kierunku rozwoju gry”.

Sześć miesięcy później Projekt Dagger został oficjalnie porzucony. W niedawno opublikowanym raporcie ogłaszającym odwołanie w tym miesiącu People Can Fly wyjaśniło, że „wstrzymanie pracy… [est] w związku z niezadowalającymi wynikami oceny skali i potencjału komercyjnego Projektu po ponownym określeniu kierunku jego rozwoju.

Inne projekty People Can Fly

Zakończenie Project Dagger następuje po burzliwym rozwoju Project Gemini, będącego owocem współpracy People Can Fly i Square Enix. W ubiegłym roku obie strony rozpoczęły „strategiczne dyskusje” na temat przyszłości Projektu Gemini, a ze styczniowego raportu wynika, że ​​ponad 30 osób pracujących nad projektem zostało zwolnionych ze względu na ograniczenia budżetowe i zmniejszenie jego skali.

Oprócz Project Gemini studio People Can Fly pracuje także nad dwoma tytułami wydawanymi samodzielnie – Project Bifrost i Project Victoria – opracowanymi wspólnie, a także nad finansowanym przez Microsoft Project Maverick, opartym na jednym z adresów IP Microsoftu. Niewiele jest informacji na temat tytułu poza jego budżetem wynoszącym 30–50 milionów dolarów, ale krążą pogłoski, że Microsoft przygotowuje się do wielkiego wznowienia Gears of War.

Źródło: www.eurogamer.net