Patrząc wstecz na 30 lat muzyki i efektów dźwiękowych Mortal Kombat


30 lat! Wow, to dużo Mortal Kombat.

Jak zastanawiam się nad historią Mortal Kombat i fakt, że byłem częścią serii przez całą jej historię, czuję się niesamowicie wdzięczny, że byłem na tej przejażdżce. Jestem również pod wrażeniem tego, jak ta mała gra, którą opublikowaliśmy w 1992 roku, przetrwała i rozkwitła, stając się prawdziwym kulturowym kamieniem probierczym, z tak wieloma osobami, które przyczyniły się do spełnienia obietnicy przesadnych sztuk walki Kombat i, oczywiście, niesamowicie pomysłowe ruchy wykańczające.

Ponadto, patrząc wstecz na historię gry oraz narzędzia i technologie, których używaliśmy podczas jej tworzenia, uderza mnie to, gdzie byliśmy, gdy zaczynaliśmy, i gdzie znajdujemy się dzisiaj. Po stronie audio wpisywaliśmy najpierw polecenia w pliku, który wyglądał jak język asemblera Mortal Kombat gra, wymuszanie dźwięków z układu modulacji częstotliwości Yamaha w celu stworzenia muzyki i wielu efektów dźwiękowych do gry.

Obecnie używamy najwyższej klasy profesjonalnych narzędzi audio zgodnych ze standardami branżowymi. Wtedy dźwięki pasowały do ​​kilku chipów ROM, prawdopodobnie około 500 KB danych. Nawet nie wiem, ile dźwięku mamy w najnowszych grach, ponieważ zawierają one tyle godzin muzyki i dźwięku w trybie Story, wiele zestawów muzyki bojowej, tysiące pojedynczych efektów dźwiękowych i 10 razy więcej pomruków i innych wypowiedzi autorstwa wszystkie postacie. Wtedy zrobiłem cały dźwięk do gry. Teraz mamy pełny zespół profesjonalistów audio pracujących wewnętrznie, wraz z wieloma zewnętrznymi partnerami pomagającymi na niezliczone sposoby.

Byłem projektantem dźwięku w grach zaledwie przez kilka lat, kiedy Ed Boon i John Tobias zwrócili się do mnie z propozycją pracy nad nową grą, którą przygotowywali. Pracowałem już z Edem przy kilku grach. Jednym z moich pierwszych projektów po tym, jak zostałem zatrudniony w 1988 roku, było tworzenie dźwięków i odrobiny muzyki dla Czarny Rycerz 2000, automat do pinballa, który programował Ed (zaprojektowany przez legendarnego projektanta pinballa Steve’a Ritchiego). Poszło całkiem nieźle, więc kiedy Ed odszedł od pinballa i zaczął projektować i programować ponadprzeciętną piłkarską grę zręcznościową o nazwie Piłka nożna o dużej sile oddziaływaniaucieszyłem się, że zostałem zaproszony do pracy nad nim.

Zrzut ekranu z Mortal Kombat 11

To też poszło dobrze, więc zrobiliśmy kolejny, Bardzo duży wpływ. Gdzieś tam Ed i John zaczęli poważnie rozmawiać o swoich pomysłach na nową grę i czteroosobowy zespół zebrał się razem: Ed był programistą/projektantem, John był głównym artystą, John Vogel stworzył mnóstwo środowiska i dodatkowej grafiki do gry i zabrzmiało. Kiedy stało się jasne, że mamy hit i zamierzamy zarobić więcej, zespół zaczął rosnąć i rosnąć… i rosnąć.

Czuję się bardzo szczęśliwy, że pracowałem z tak wieloma niezwykle inteligentnymi i zmotywowanymi programistami podczas mojej pracy nad Mortal Kombat. Jednym z moich głównych motywatorów w całej mojej karierze, a szczególnie podczas pracy nad tą grą, była możliwość i przywilej pracy z innymi, którzy każdego dnia występują na tak wysokim poziomie. Często czułem wyzwanie, aby nadążyć za tak wieloma naszymi inteligentnymi i utalentowanymi programistami, próbując stworzyć sensowną i wpływową zawartość do gry. Dla mnie podkreśla to magię i wartość wspólnej pracy w różnych dyscyplinach, aby rozwijać i dostarczać naszym fanom atrakcyjne treści.

Zrzut ekranu z Mortal Kombat 11

Prawdopodobnie najlepszym aspektem pracy z tak świetnymi zespołami przez te wszystkie lata jest to, że daje to radość. Fajnie jest wymyślić, jak stworzyć przekonujący dźwięk dla Mortal Kombat kiedy masz super utalentowanych animatorów, artystów, projektantów i programistów, którzy próbują tworzyć fajne, bezprecedensowe rzeczy na ekranie. Wróciłem myślami, kiedy po raz pierwszy zorientowaliśmy się, że byliśmy na czymś z pierwszymi Mortal Kombat. Ed chciał złożyć w całość funkcję podbródka. Doprowadził zespół do pokoju po tym, jak wprowadził kod, aby to się stało. Zdążyłem już wydać dźwięk wielkiego ciosu i mieliśmy trochę głosu nad reakcjami. Kiedy wykonał ten ruch i wydarzył się dźwięk ciosu, ekran zatrząsł się, a przeciwnik wyleciał (i krzyczał) w powietrzu, byliśmy zaskoczeni, jak ten moment miał wpływ. Był to doskonały przykład połączenia wszystkich dyscyplin, które stworzyły wpływowy moment i byliśmy podekscytowani, ponieważ wszyscy mieliśmy poczucie, że właśnie stworzyliśmy coś… zabawnego!

Chociaż jestem wdzięczny i czuję się bardzo szczęśliwy, że znalazłem się we właściwym miejscu we właściwym czasie, aby podjąć wyzwanie tworzenia dźwięku dla Mortal Kombat, największa część mojej wdzięczności jest dla wszystkich fanów. Bez ich zainteresowania i miłości do gry nikt by o niej nie mówił. Wyraźnie, Mortal Kombat uderzyło w strunę, gdy tylko się pojawiło, a pasja naszych fanów do gry jest tym, co katapultowało franczyzę w królestwo fenomenu kulturowego przez te 30 lat.

Mortal Kombat 11 Ultimate

Xbox Live
Xbox Graj w dowolnym miejscu

Mortal Kombat 11 Ultimate

Gry Warner Bros.


1470


59,99 USD

14,99 USD

Ostateczne doświadczenie MK11! Przejmij kontrolę nad obrońcami Earthrealm w DWÓCH uznanych przez krytyków, zaginających czas kampaniach fabularnych, które ścigają się, aby powstrzymać Kronikę przed cofnięciem czasu i ponownym uruchomieniem historii. Przyjaźnie są testowane i zawierane są nowe sojusze w walce o ocalenie całego istnienia. MK11 Ultimate zawiera kompletną 37-znakową listę, w tym nowe dodatki Rain, Mileena i Rambo. Mortal Kombat 11 prezentuje każdą zabawną przyjaźń, krwawą śmiertelność i miażdżący duszę śmiertelny cios, jak nigdy dotąd. Będziesz tak blisko walki, że możesz to poczuć! Zawiera Mortal Kombat 11, Kombat Pack 1, Aftermath Expansion i Kombat Pack 2. • Doświadcz 2 solidnych, docenionych przez krytyków kampanii fabularnych z MK11 i MK11: Aftermath • Graj jako kompletna 37-osobowa lista, w tym nowo dodani wojownicy Mileena, Rain i Rambo • Tysiące skórek, broni i sprzętu dla bezprecedensowego poziomu personalizacji myśliwców • Obejmuje wszystkich poprzednich wojowników gościnnych: Terminator, Joker, Spawn i RoboCop • Każdy tryb, w tym Wieże Czasu, Krypta, Samouczek, Online, Wieże Klasyczne i nie tylko • Wszystkie etapy, Etap Fatality, Brutality, Iconic Fatalities & Friendships MK11 Ultimate obsługuje inteligentną dostawę i zawiera BEZPŁATNE aktualizacje na Xbox Series X: • Dynamiczna rozdzielczość 4K • Ulepszona grafika • Znacznie skrócony czas ładowania • Zgodność między platformami i różnymi generacjami

Mortal Kombat XL

Xbox Live

Mortal Kombat XL

Gry Warner Bros.


1820

19,99 USD

Jeden z najlepiej sprzedających się tytułów 2015 roku przeszedł na XL! Ukończ grę Mortal Kombat X z nową i istniejącą zawartością. Zawiera grę główną oraz nowe grywalne postacie Alien, Leatherface, Triborg i Bo’Rai Cho. Wcześniej wydane grywalne postacie to Predator, Jason Voorhees, Tremor, Tanya i Goro. Zawiera również nowy pakiet skórek Pakiet Apokalipsy.





Źródło : https://news.xbox.com/en-us/2022/10/17/looking-back-30-years-of-mortal-kombat/