Palworld: 19 milionów graczy w niecałe dwa tygodnie!

Palworld: Szalone wydatki Pocketpair na swoje serwery

Pocketpair wydaje około pół miliona dolarów miesięcznie – czyli około 378 000 funtów – na utrzymanie serwerów swojej popularnej gry Palworld.

W tweecie dyrektor generalny Pocketpair, Takuro Mizobe, zamieścił fragment pokazujący, jak zmieniły się koszty serwerów od premiery gry zaledwie kilka tygodni temu, żartując – przynajmniej taką mam nadzieję – że studio może „zbankrutować z powodu kosztów serwerów”.

Wydatek, który nie spowalnia sukcesu gry

Ten rodzaj kosztów najwyraźniej nie jest wygórowany; Inżynier sieci Palworld, Chujo Hiroto, odpowiedział na post swojego szefa, ujawniając światu, że poinstruowano ich, aby „nigdy nie dopuścili do awarii usługi, bez względu na wszystko”.

„Postępując zgodnie z poleceniem, aby nigdy nie dopuścić do awarii usługi, przygotowaliśmy serwery bez względu na koszty” – dodał Hiroto. „Będziemy nadal dawać z siebie wszystko, aby wszyscy gracze mogli w pełni cieszyć się grą! 478 000 dolarów…”

Olśniewający sukces Palworld

Niecałe dwa tygodnie po wydaniu gry w ramach wczesnego dostępu Palworld oficjalnie przekroczył liczbę 19 milionów graczy na Xbox Series X/S i PC, a Microsoft określa tę datę jako największą premierę gry innej firmy w historii Game Pass.

Jak Matt podsumował dla nas na początku tego tygodnia, już od jakiegoś czasu wiemy, że deweloper Pocketpair miał hit w Palworld; premiera gry we wczesnym dostępie 19 stycznia miała trudny początek, gdy początkowy napływ graczy rzucił serwery gry na kolana, a 24 godziny później Pocketpair ujawnił, że po wyspach Palapagos przemierzało już 2 miliony graczy.

Palworld stał się wówczas jedną z zaledwie sześciu gier, które przekroczyły milion jednoczesnych graczy na Steamie, a zaktualizowane dane dotyczące sprzedaży podały wiadomość, że sprzedała się w ponad 5 milionach egzemplarzy w ciągu zaledwie trzech dni. Sześć dni po premierze sprzedaż na Steamie sięgnęła 8 milionów.

Źródło: www.eurogamer.net