Paladin Studios zamyka swoje podwoje po prawie 19 latach pracy z Nintendo

Holenderski niezależny deweloper Paladin, który współpracował z Nintendo w 2020 roku nad tytułem Good Job na Nintendo Switch eShop!, ogłosił, że „zamknął studio” po „prawie 19 latach”.

Zamknięcie studia Paladin

45-osobowe studio (które powstało w 2005 roku i rozrosło się do 55 osób w pewnym momencie) współpracowało z różnymi innymi „niesamowitymi partnerami”, takimi jak Apple Arcade, Netflix i Bandai Namco, nad franczyzami takimi jak Cut The Rope, Tamagotchi i serii Katamari.

Przez ostatnie kilka miesięcy miał trudności ze „znalezieniem wystarczającej ilości pracy” i obecnie znalazł się na rozdrożu, jeśli chodzi o bezpieczeństwo finansowe.

Konsekwencje zamknięcia

Pomimo zawieszenia, wsparcie techniczne dla istniejących tytułów będzie najwyraźniej kontynuowane w przyszłości. Na początku tygodnia podobno zamknięto kilka innych mniejszych zespołów w ramach Private Division (należących do Take-Two Interactive). Jest to zwieńczenie niezwykle trudnego roku dla branży, naznaczonego zwolnieniami na setkach, a nawet tysiącach stanowisk w największych firmach, takich jak Microsoft i Sony.

Krótko mówiąc, zamknięcie studia Paladin to ważna wiadomość w branży gier wideo, która pokazuje wyzwania stojące przed niezależnymi deweloperami.

Źródło: www.nintendolife.com