Overmorrow: intrygująca gra z wyjątkową i ambitną koncepcją

Overmorrow to pierwsza gra autorstwa solowego dewelopera PixelManta. Książka jest interesująca z filozoficznego punktu widzenia, sugestywnie napisana, wizualnie odrębna i wykonana z miłością. Jednak pomysł odtworzenia tej gry – co będzie konieczne, aby osiągnąć postęp – jest prawdziwym wyzwaniem i na tym polega problem z tym skądinąd godnym pochwały dziełem niezależnym.

Odważna koncepcja

Kiedy ogłosiliśmy podstawową koncepcję Overmorrow, zgodnie z którą zapisane dane gracza są usuwane po 30 dniach rozgrywki, w komentarzach pojawiło się mnóstwo dyskusji na temat zalet takiego projektu gry. Czas dla gracza jest cenny i naraża dane na ryzyko to jedna z najbardziej prowokacyjnych decyzji, jakie może podjąć deweloper.

Overmorrow umieszcza cię na pozornie bezludnej wyspie, gdzie masz 30 dni na odkrycie jej tajemnic, zanim wszystko zacznie się od nowa. Otrzymujesz magiczne zaklęcia manipulujące otoczeniem i niezbędne do rozwiązywania zagadek. Zaklęć można jednak używać w ograniczonych ilościach każdego dnia i można je przywrócić dopiero po nocnym odpoczynku przy ognisku.

Wyzwania do pokonania

Każdy mijający dzień przybliża cię do bezlitosnego zakończenia Overmorrow, usunięcia zapisu, który służy jako metafora ulotności samego życia. Ulotne motywy obfitują w sugestywny scenariusz gry, nadając jej poczucie Memento mori. W przesłaniu i inspiracjach Overmorrow jest piękno. Dzięki unikalnemu stylowi mozaiki trójkątnej nic innego nie wygląda tak jak to. Prawda jest jednak taka, że ​​sukces takiej gry zależy od podstaw rozgrywki i tu właśnie tkwią główne problemy.

Najważniejszym z nich jest to, że wersja 1.0.0 gry zawiera błąd uniemożliwiający ukończenie kampanii. Deweloper jest świadomy problemu i pracuje nad jego rozwiązaniem. Choć w rezultacie nie udało nam się dokończyć historii, obejrzeliśmy większość i spędziliśmy nad nią wystarczająco dużo czasu, aby wyrobić sobie jednoznaczną opinię. Aby zobaczyć wszystko, poświęciliśmy do czterech godzin na każdą grę, ale grę można ukończyć w ciągu jednej do dwóch godzin, jeśli wiesz, co robisz.

Delikatna mechanika

Chociaż Overmorrow czerpie inspirację z gier takich jak The Legend of Zelda: Majora’s Mask, Outer Wilds i Minit, w jego niekierowanych wyborach projektowych występują błędy, które wymuszają podejście prób i błędów do rozwiązywania wielu zagadek. Istnieją ograniczone możliwości rozwiązania często tajemniczych zagadek i wiele możliwości nieuczciwej śmierci lub przypadkowych wpisów.

Trudno zrozumieć, którego końca należy dotknąć, skoro abstrakcyjna sztuka gry często utrudnia rozróżnienie, który magiczny element zastosować w danej sytuacji, co często prowadzi do niewłaściwego wykorzystania zasobów i straty czasu. Ostatecznie początkowe poczucie odkrycia ustępuje miejsca frustracji, która pogarsza ogólne doświadczenie.

Źródło: www.nintendolife.com