Ostateczna bitwa z bossem Spider-Mana została ulepszona dzięki pragnieniu uniknięcia kryzysu, mówi dyrektor generalny Insomniac


Spektakularna gra Spider-Man od Insomniac Games z 2018 roku miała pierwotnie zakończyć się walką bohatera i Doktora Octopusa w całym Nowym Jorku.

Dyrektor generalny Insomniac, Ted Price, ujawnił oryginalne plany walki z bossami na zeszłotygodniowej konferencji Develop: Brighton na stronie GamesIndustry.biz. Jednak zakres finału, jaki przewidywał studio, nie mógł zostać zrealizowany bez uciekania się do kryzysu, który kolidowałby z celami firmy, jakimi są poprawa samopoczucia pracowników i zmniejszenie wypalenia.

„Pokusa polega na tym, by po prostu użyć brutalnej siły, pochylić głowy i przebiec przez ceglany mur” – powiedział Price. „Ale zespół cofnął się o krok i pomyślał o tym, co było ważne dla graczy, i to był rozpad relacji między Peterem a jego byłym mentorem, doktorem Octaviusem”.

11 głównych zmian w Spider-Manu Insomniac w komiksach

Walka była ostatecznie bitwą jeden na jeden między Spider-Manem a Doc Ockiem na szczycie budynku na Manhattanie. Zespół ograniczył swoje ambicje, a Price powiedział, że decyzja nie tylko pomogła deweloperom, ale poprawiła samą grę.

„Przemyśleli walkę i zdali sobie sprawę, że nie muszą niszczyć połowy Nowego Jorku, aby opłacić związek” – powiedział Price. „W rzeczywistości działałoby to przeciwko temu, do czego dążyliśmy. W rezultacie ostateczna bitwa jest o wiele bardziej bliska i osobista i ma znacznie większy wpływ emocjonalny niż planowaliśmy – i pasuje do czasu, który mieliśmy”.

Price wezwał innych programistów, aby poważnie zastanowili się, czego chcą gracze i jak mogą zapewnić najlepsze wrażenia dzięki posiadanym zasobom, zamiast zmuszać pracowników do granic możliwości.

„W stresie związanym z gorączkową produkcją często czujemy, że nie możemy zdjąć stopy z pedału gazu – ale często to jest to, czego potrzeba” – powiedział. „Zespół musi mieć pozwolenie na wstrzymanie i wymyślenie lepszego sposobu, zamiast przedzierania się przez problemy i powodowania potencjalnych problemów zdrowotnych”.

Insomniac pracuje obecnie nad Marvel’s Spider-Man 2, który według zespołu będzie „ciemniejszy” niż dwie ostatnie gry Spider-Mana, w tym Spider-Man: Miles Morales. Co więcej, Insomniac pracuje również nad grą Wolverine, aby dodać ją do swojej prawdziwej Marvel.

Samantha Nelson jest niezależną pisarką dla IGN. Śledź ją na Twitterze @samanthanelson1.



Source : https://www.ign.com/articles/spider-man-final-boss-battle-improved-insomniac-avoid-crunch