Ooblets Recenzja – Wesoły Grind


Ooblets oferuje wywołujące uśmiech połączenie zbierania potworów, symulacji rolnictwa i budowania relacji. Jednak ta urocza pigułka na chłód staje się trudniejsza do przełknięcia dzięki żmudnej, ciężkiej progresji, która testuje twoją cierpliwość w mniej przyjemny sposób.

Przygoda przenosi graczy do Badgetown, ekscentrycznej wioski, w której mieszkańcy harmonijnie żyją obok Pokémonowych stworzeń zwanych Ooblets. Pomimo twojego statusu przybysza, mieszkańcy zwracają się do ciebie, aby przywrócić miastu jego dawną świetność. Wiąże się to z zadaniami, takimi jak ponowne otwieranie budynków i sprzątanie śmieci, a wszystko to w trakcie nawiązywania przyjaźni. Pod wieloma względami Ooblets przypomina bardziej ukierunkowane na cel Animal Crossing, które przemówiło do mnie jako kogoś, kto woli pracować na rzecz namacalnych celów.

Zaznaczanie listy rzeczy do zrobienia wymaga pomocy Ooblets. Te stworzenia służą jako partnerzy i obrońcy i występują w wielu gatunkach i rzadkościach. Choć urocze, niektóre z ich projektów wydają się nieinspirowane. Dla każdej meduzy o sprężystych nogach istnieje Ooblet, który najlepiej opisuje się jako „grzyb z uśmiechniętą buzią” lub „zwykły ptak”. Zamiast łapać Ooblety, musisz zdobyć ich nasiona, a następnie wyhodować je na swojej farmie. Jak zdobywasz nasiona? Pokonując Ooblets w bitwach tanecznych, gra jest zabawnym spinem w walce turowej.

Bitwy taneczne stawiają przeciwko sobie drużyny liczące nawet sześć Oobletów. Rozkazy przybierają formę kart, dodając element losowości. Wiele kart ma wartość punktową, a celem jest zagranie na tyle, aby osiągnąć łączną wartość reprezentowaną przez metr przed przeciwnikiem. Jednak możesz zagrać tylko określoną liczbę kart w każdej turze, w zależności od tego, ile bitów (zasadniczo punktów many) wymagają. Nie budujesz swojej talii; zamiast tego masz stały wybór kart ogólnego użytku, a Ooblety przynoszą unikalne zdolności, dyktując w ten sposób twój skład. Jeden Ooblet obciąża talię przeciwnika bezużytecznymi kartami, inny skupia się na osłabianiu jego siły ataku, podczas gdy inne zwiększają moc twojej karty poprzez generowanie Rozgłosu.

Pomimo elementów strategicznych bitwy taneczne to spacer po parku. Nigdy nie straciłem jednego przez ponad 30 godzin grania i nigdy nie miało znaczenia, jakiej kombinacji Oobletów użyłem, ponieważ sztuczna inteligencja rzadko gra agresywnie. Chciałbym, żeby bitwy taneczne były dla mnie większym wyzwaniem, ponieważ stały się nieciekawą formalnością, szczególnie podczas questów, w których musisz ukończyć wiele pojedynków z rzędu. Jednak szanuję system walki jako urocze, pozbawione przemocy wprowadzenie do walki turowej dla młodszych lub niedoświadczonych graczy.

Na szczęście większość doświadczenia rozgrywa się na twojej farmie. Oprócz uprawy nowych Oobletów, uprawiasz plony, orając ziemię i podlewając ją. To stało się moją ulubioną częścią Ooblets. Podobało mi się zaprojektowanie mojej farmy i systemów konfekcjonowania, aby produkować plony tak optymalnie, jak to możliwe (co czasami zajmuje kilka dni). Robi się jeszcze lepiej, gdy zbudujesz narzędzia, które sprawią, że praca będzie bardziej autonomiczna, takie jak automatyczne zraszacze. Możesz także przypisać dodatkowe Ooblety do swojej farmy, aby wykonywać obowiązki, takie jak wyrywanie chwastów lub zbieranie dojrzałych plonów, gdy jesteś daleko, zapewniając miłą zachętę do pozyskania jak największej liczby tych małych pomocników.

Uprawa roślin i zbieranie materiałów, czy to wyrywanie ich z ziemi, wyławianie z morza, czy recykling ze śmieci, ma kluczowe znaczenie dla rozwoju Ooblet. Każde większe zadanie wymaga od graczy dostarczania pakietów materiałów, niezależnie od tego, czy odnawiasz kluby Badgetown, naprawiasz balon na ogrzane powietrze, aby podróżować do nowych miast, czy wykonujesz mnóstwo zadań związanych z pobieraniem. Zawsze liczy się posiadanie przy sobie wszystkiego po trochu; nie możesz nawet wyzywać Ooblets do tańczenia bitew, chyba że masz przy sobie określoną uprawę lub potrawę z nich zrobioną. Wpadnięcie na nowe Ooblets traci emocje, gdy potrzebują pozostawionego w magazynie warzywa, zmuszając Cię do powrotu do domu.

Misje zaczęły tracić na atrakcyjności, gdy zdałem sobie sprawę, że są to te same, czasem długie ćwiczenia polegające na uprawie lub zbieraniu materiałów. To często pozostawiało mnie na łasce metrów i zegara, tworząc odcinki, na których wędrowałem z kilkoma istotnymi opcjami, aż wykiełkował lub uzupełnił się istotny zasób. Ponadto te blokady progresji czasami przesadzają. Jedna misja kampanii wymagała ode mnie zmielenia setek cennych Gummies, waluty gry, aby zapłacić hakerowi zręcznościowemu. Kolejna praca wielokrotnie zmuszała mnie do wspinania się po górskiej ścieżce ogrodzonej przez NPC, których prośby mogły być spełnione tylko po powrocie do domu. Posiadanie niektórych zadań nagradzanych Wishies, drugorzędną walutą wydawaną na ulepszenia, pomaga, ale to nie wystarczy.

Inne elementy i czynności również nie są całkowicie klikalne. Prowadzenie sklepu jest niepotrzebnie nużące, ponieważ partie produktów można sprzedawać tylko w pojedynczych ilościach, co sprawia, że ​​uzupełnianie zapasów jest kłopotliwe. Robienie rund, aby codziennie rozmawiać z tą samą grupą obywateli, aby budować mierniki przyjaźni, które odblokowują przyzwoite nagrody, również traci swój urok. Zacząłem unikać Dance Barn, w którym odbywają się turnieje bitew tanecznych, aby wygrać codzienną nagrodę, z powodu znudzenia walką. Lokacje poza Badgetown oferują niewielką zachętę do ponownego odwiedzenia ich po zakończeniu misji kampanii, poza zbieraniem brakujących Oobletów. Biorąc pod uwagę, jak ważne jest jedzenie jedzenia, aby utrzymać energię, licznik, który wysysa się przez cały dzień i napędza wiele podstawowych czynności, byłem zirytowany, że przekąski nie mogą być spożywane bez wchodzenia do menu, nawet gdy są wyposażone.

Ooblets oferuje solidną zabawę i cieszę się jej radosnym tonem. Chciałbym tylko, żeby granie w to nie przypominało pracy. Pomimo dumy, jaką miałem z mojej farmy, czyszczenie list kontrolnych w końcu wydawało się bardziej pracochłonne niż satysfakcjonujące. Tak długo, jak chcesz na to zapracować, możesz się dobrze bawić.



Źródło : https://www.gameinformer.com/review/ooblets/a-cheerful-grind