Oficjalne wsparcie modów dla Baldur’s Gate 3, na wielu platformach na konsolach

Ekscytująca wiadomość dla fanów Baldur’s Gate 3: oficjalne wsparcie dla modów jest w fazie rozwoju i wkrótce będzie dostępne na konsolach!

Wsparcie dla modów wieloplatformowych w przygotowaniu

Larian Studios potwierdziło, że oficjalne wsparcie modów do Baldur’s Gate 3 jest obecnie w fazie rozwoju, a co najważniejsze, będzie ono wieloplatformowe i dostępne na konsolach.

Jak poinformował dyrektor wydawniczy Larian Studios, Michael Douse, trwają prace nad obsługą wieloplatformowych modów. Zwykle deweloper nie ogłasza przedwczesnych zapowiedzi, dopóki wszystko nie będzie gotowe, ale tym razem zrobił wyjątek. Obecnie mody do Baldur’s Gate 3 są dostępne wyłącznie na PC za pośrednictwem witryn takich jak Nexus Mods.

Zbliżające się ogłoszenie czy pełny system obsługi modów?

Douse powiedział, że „pracujemy nad solidnym, wieloplatformowym planem obsługi modów, który zostanie wydany jeszcze w tym roku. Kochamy naszą społeczność modderską i chcemy ją wspierać. Nadchodzi. » Jednakże jego komentarze pozostawiają pewne wątpliwości co do tego, czy gracze mogą spodziewać się pełnego systemu wsparcia dla modów w tym roku, czy też plan Lariana dotyczący wsparcia dla modów zostanie ogłoszony w tym roku.

System obsługi modów Douse „nadal wymaga pracy” i przetestowania, a on przyznaje, że „jest frustrujące, gdy gra jest aktualizowana, a mody przestają działać”. Mając to na uwadze, zespół społeczności Larian rozpocznie kontakt i współpracę z modderami, aby uniknąć problemów w przyszłości, dodał.

Zmiany w następnym patchu

Strateg społeczności Larian, WombatMedic, powiedział, że zespół współpracuje z właścicielami platform nad projektem, który umożliwi twórcom modów wydawanie modów na różne platformy i obejmie obsługę modów w zakresie „klas, interfejsu użytkownika, dostosowywania, zaklęć, niektórych elementów i mechaniki gry”. . Następna duża łatka do gry, dostępna jeszcze za kilka miesięcy, obejmie „wstępne etapy obsługi modowania”.

WombatMedic zauważył również frustrację graczy związaną z częstymi aktualizacjami gry, które często powodują, że modyfikacje stają się bezużyteczne, jak miało to miejsce w przypadku niedawnej łatki 6 do Baldur’s Gate 3.

Baldur’s Gate 3 Patch 6, wydany 16 lutego, ulepszył animacje całowania w docenionej przez krytyków grze RPG, a także wprowadził kilka inteligentnych zmian polegających na zwalnianiu członków drużyny i wprowadzeniu nowych animacji bezczynności. Niedawno firma Larian dodała do swojej kolekcji trofeów kolejną prestiżową nagrodę, a Baldur’s Gate 3 zdobyła tytuł Gry Roku podczas 27. edycji DICE Awards.

Źródło: www.gamespot.com