Odkryj szczegóły systemu walki Metaphor: ReFantazio firmy Atlus

Arcade: odkryj szczegóły systemu walki Metaphor: ReFantazio

Odkryj archetypy Metafory: ReFantazio

Najnowsza prezentacja gry firmy Atlus ujawniła, że ​​archetypy zasadniczo funkcjonują jako system klas, umożliwiający postaciom przełączanie pomiędzy ponad 40 archetypami, podzielonymi na 14 linii.

Tymi archetypami można zarządzać w Akademeia, obiekcie przypominającym bibliotekę, który działa porównywalnie do Velvet Room z gier Persona. To tutaj bohater odkryje nowe archetypy, które w pierwszej kolejności zdobywa poprzez nawiązywanie relacji z NPC-ami powiązanymi z tym typem.

Różne archetypy Metafory: ReFantazio

Oto pełna lista znanych dotychczas archetypów:

Osoba ubiegająca się o – wszechstronną i zrównoważoną pracę

Mag – wykorzystuje słabe punkty za pomocą magii

Złodziej – umiejętności latania

Awanturnik – świetnie radzi sobie w walce wręcz

Wojownik – doskonałe ataki mieczem

Rycerz – wyjątkowe umiejętności obronne

Uzdrowiciel – zdolności lecznicze

Zamówienie – wsparcie szkoleniowe i umiejętności

artylerzysta – strzały z dystansu

Kupiec – ataki związane z pieniędzmi

Fałszerz – „trudne” ruchy

Gracze będą wtedy mogli odblokować rozwinięte archetypy, wzmacniając swoje więzi z NPC. Te archetypy wyższego poziomu obejmują Zamaskowanego Tancerza, Przywoływacza i Berserkera. Łącznie dostępnych będzie ponad 40 archetypów w różnych liniach i ewolucjach.

Odkryj system walki i relacji w Metaphor: ReFantazio

System archetypów łączy walkę i relacje, ponieważ silne więzi ze zwolennikami będą miały wpływ na skuteczność walki, mechanika inspirowana Personą.

Dodatkowo system syntezy pozwala członkom zespołu łączyć ataki z archetypów w potężne umiejętności, które oferują nowe elementy lub typy ataków. Istnieje wiele sposobów na skonfigurowanie zespołu i poznanie jego możliwości.

Archetypy będą miały także wpływ na walkę w akcji, zmianę broni w celu szybkiego ataku na pojedynczych wrogów lub rzucanie zaklęć skierowanych na wielu wrogów, aby wyeliminować grupy słabych przeciwników za jednym zamachem.

Podobnie jak gry Persona, Metaphor będzie zawierała funkcję sieciową, która umożliwi graczom porównywanie konfiguracji swojej drużyny z innymi w Internecie i natychmiastowe przełączanie się na mecz, tworząc w grze poczucie wspólnoty, w której gracze będą mogli sobie nawzajem pomagać.

Metaphor: ReFantazio ukaże się 11 października na Xbox Series X/S i PC, a kwietniowa data premiery zostanie ogłoszona przez reżysera Katsurę Hashino, opisując grę jako „kulminację naszych gier RPG”.

Źródło: www.eurogamer.net