Odkryj sekrety twórcy Grand Theft Auto ujawnione przez byłego dyrektora technicznego.

Sekretny świat Rockstar North w końcu ujawniony

Dzięki fascynującemu nowemu blogowi byłego dyrektora technicznego Obbe Vermeija świat rzucił krótki wgląd w ściśle tajny świat twórcy Grand Theft Auto, Rockstar North. W ciągu zaledwie kilku tygodni Vermeij dał zielone światło dla anulowanej przez studio gry szpiegowskiej Agent, gry o zombie porzuconej przez firmę po uznaniu jej za „przygnębiającą” i wielu innych. Jego rola jako dyrektora technicznego w Rockstar North trwała od 1995 do 2009 roku, obejmując okres od stworzenia serii Grand Theft Auto po Grand Theft Auto 4 i jego DLC.

Niesamowite anegdoty o grach Rockstar

Odkąd w tym miesiącu założył swojego bloga, Vermeij dzielił się historiami dotyczącymi wielu gier Rockstar, poruszając wszystko, począwszy od technologii transmisji strumieniowej firmy do Grand Theft Auto 3 – która sprawiała takie problemy, że zespół artystyczny był zmuszony umieścić budynek pośrodku długa droga do Portland, aby gracze nie przegapili miasta podczas ładowania – aż do wczesnych prób wdrożenia trybu wieloosobowego w GTA 3. W szczególności mowa o przejściu na ulepszone wersje Grand Theft Auto 5 na PS5 i Xbox Series X.

Porzucone gry i potencjalne niepowodzenia

Najciekawsze anegdoty, jakie do tej pory udostępniliśmy, dotyczą gier, które mogły istnieć; jedną z nich jest Agent, gra szpiegowska, której akcja rozgrywa się podczas zimnej wojny w latach 70. i która została ogłoszona jako dostępna wyłącznie na PS3 w 2009 roku i która po latach milczenia po prostu zniknęła w ciemności, opuszczonych stronach internetowych i markach. Według relacji Vermeija, Agent zaczął się jako demo – zawierające „szybowiec i samochód, który zamienia się w łódź podwodną czy coś” – zbudowane przez Rockstar North, aby zachęcić inne studia firmy do korzystania z silnika z GTA. To demo ostatecznie przekształciło się w pełną produkcję, której inicjatorem był prezes Rockstar Leslie Benzies.

Agent byłby bardziej liniowym doświadczeniem w porównaniu do GTA i rozgrywałby się w wielu klasycznych lokalizacjach filmów szpiegowskich, w tym we francuskim śródziemnomorskim miasteczku, szwajcarskim kurorcie narciarskim i Kairze, a historia zakończyła się „wielkim starciem z laserami w kosmosie” ”. Rockstar podobno pracował nad Agentem „przez ponad rok” – opracowano na przykład pościg na nartach zjazdowych z bronią – ale „gra nie rozwijała się tak, jak się spodziewaliśmy”.

Spędził także trochę czasu wspominając projekt zombie znany jako Z, który przy użyciu kodu stworzonego dla GTA San Andreas miał się rozgrywać na „smaganej wiatrem, mglistej szkockiej wyspie”. Tutaj gracze byliby stale atakowani przez nieumarłych, musząc znaleźć pojazdy i paliwo, aby się poruszać. Według Vermeija prace nad pomysłem trwały „kilka miesięcy”, ale „pomysł wydawał się przygnębiający i szybko upadł”. I tak porzucono prace nad GTA 4. Ostatecznie wskazał, że jego blog to pouczająca lektura i intrygujące anegdotyczne zanurzenie się w ogólnie mroczną historię jednego z deweloperów odnoszących największe sukcesy – i najbardziej tajemniczego – branży gier Nie ulega wątpliwości, że warto się z tym zapoznać.

Źródło: www.eurogamer.net