Genshin Impact współpracuje z Honkai Studios przy nowej grze
W tej chwili Genshin Impact i Honkai: Star Rail mocno wzbudziły oczekiwanie, że gdy deweloper HoYoverse zacznie tworzyć nową grę, będzie ona zarówno podobna, jak i zupełnie inna od tego, co robił wcześniej. Fani gier tego studia będą wiedzieć, jak będzie wyglądało zdobywanie nowych postaci i ostatecznie ich budowanie (różne nazwy, ta sama struktura), ale akcja i ton różnią się znacznie. Po raz kolejny odnosi się to do Zenless Zone Zero, kolejnego projektu HoYoverse, który zamienia rozległe place zabaw na eleganckie ulice z jeszcze bardziej stylowymi postaciami i efektowną akcją walki.
Kolorowa apokalipsa
W ZZZ apokalipsa nadeszła wraz z powstaniem niebezpiecznych i rozwijających się królestw baniek, znanych jako Pustki. Te kosmiczne strefy wypaczenia są pełne niebezpiecznych stworzeń, które mogą zarazić ludzi śmiertelną chorobą, która może ich zabić lub, co gorsza, zmienić ich w potwory. Zamiast oddalać się od tych Pustych, mieszkańcy Nowego Eridu opracowali narzędzia umożliwiające eksplorację ich w poszukiwaniu skarbów i zasobów.
Praca w zespole
Grywalni bohaterowie w Zenless Zone Zero podzieleni są w ciekawy sposób. Rodzeństwo głównych bohaterów, Belle i Wise, to „Proxy”, osoby posiadające technologię i know-how umożliwiające prowadzenie innych przez labirynty Pustki. Zamiast fizycznie wyruszać tam sami, prowadzą Agentów, którzy zagłębiają się w te niebezpieczne krainy. Jednym z rodzeństwa można grać podczas eksploracji miasta, podczas gdy Agentami można grać w Pustach. 15 aktualnie grywalnych agentów jest podzielonych pomiędzy różne frakcje, często powiązane z ich pracą, począwszy od grup takich jak firma sprzątająca, a skończywszy na firmie budowlanej.
Jeśli chodzi o walkę, jest to świetna zabawa i doceniam fakt, że niektóre potyczki oferują normalny i wysoki poziom trudności graczom szukającym dodatkowego wyzwania. Spotkania odbywają się w obszarach przypominających lochy, które wydają się być generowane proceduralnie i w większości sytuacji nie można wskrzesić postaci ze swojej drużyny, która poległa w bitwie.
W połowie Eksploracji Pustki
Dogłębny widok na Creux de ZZZ jest dla mnie zaskakujący. Ten system eksploracji Deep Hollows oferuje graczom dodatkowe spotkania bojowe, a także zagadki nawigacyjne i nagrody na ukrytych ścieżkach. Ten system obrazowy przeplata się z walką w kampanii.
Spacerując ulicami Nowego Eridu
Odkrywanie Nowego Eridu jest ograniczone. ZZZ nie jest grą z otwartym światem i nie twierdzi, że nią jest. Zamiast tego gracze mogą eksplorować wiele ulic połączonych menu gry. Po dotarciu do wybranego miejsca przemierzanie całej ulicy i jej bocznych ścieżek nie zajmuje dużo czasu. Wielu właścicieli sklepów NPC ma świetne projekty i byłem podekscytowany, widząc, że grywalne postacie można swobodnie spotykać w mieście, aby prowadzić rozmowy i wykonywać zadania poboczne.
Źródło: www.ign.com