Odkryj Metaphor: ReFantazio, nową grę powiązaną z serią Persona od legendarnych twórców

Metafora: ReFantazio – nowa, obiecująca przygoda od twórców Persony

Kiedy legendarne trio twórców gier znanych z jednej serii wspólnie podejmuje się nowego IP, przyciąga to wiele uwagi. Reżyser Katsura Hashino, dyrektor artystyczny Shigenori Soejima i kompozytor Shoji Meguro, trio najbardziej znane z ukochanej serii Persona, właśnie to robią z Metaphor: ReFantazio. Choć czerpie inspirację z wielu najważniejszych elementów Persony, Metaphor jest zupełnie nowym doświadczeniem, niepowiązanym bezpośrednio z serią Persona.

Opowieść o uprzedzeniach i równości w fantastycznej krainie Euchronii

Akcja Metaphor rozgrywa się w fantastycznym królestwie Euchronii i opowiada historię świata pełnego uprzedzeń. Główny bohater pochodzi z plemienia Elda i na wczesnych etapach naszej wersji demonstracyjnej jego magiczny towarzysz, Gallica, jest zszokowany uprzedzeniami otwarcie wobec niego okazywanymi. Następnie oboje rozmawiają o legendarnym świecie, w którym istnieje prawdziwa równość, i fantazjują o takim społeczeństwie. Jedną z rzeczy, które ludzie lubią w Personie, jest chęć poruszania trudnych tematów, których inne gry mogłyby unikać, a Metaphor wydaje się utrzymywać tę samą jakość w opowiadaniu historii.

Zgłębianie tematów ludzkiej wyobraźni i emocji

Walka przypomina ewolucję turowego systemu gier Persona. Większość potyczek rozpoczyna się od zaatakowania wrogów na polu walki, a następnie rozpoczyna się turowa mechanika walki. Jeśli potajemnie atakujesz wrogów, możesz zadać im wiele trafień, znacznie zmniejszając ich zdrowie; możesz nawet zabijać słabsze potwory bez wdawania się w walkę turową.

Liniowy system szkolenia i przywoływania stworzeń

Metafora zawiera także system formacji oparty na rzędach, w którym możesz wybrać, którzy członkowie twojej drużyny staną na linii frontu, a którzy pozostaną w tyle. Ci z tyłu otrzymują mniej obrażeń, ale ich ataki w zwarciu są słabsze, podczas gdy ci z przodu często przyjmują na siebie ciężar ataków, ale mogą też przeprowadzać własne ataki z pełną mocą. Podczas walki postacie mogą także przyzywać istoty podobne do Persony zwane Archetypami.

Znana estetyka

A jeśli mowa o elementach przeniesionych z Persony, Métaphore wykorzystuje interfejs użytkownika podobny do tego z Persona 5 Royal, nadając mu niepowtarzalny styl. Błyskotliwe menu i wspaniałe grafiki podkreślają charakterystyczny styl Soejimy, podczas gdy muzyka Meguro zastępuje inspirowaną hiphopem i jazzowym rockiem ścieżkę dźwiękową z serii Persona utworami inspirowanymi pieśniami wojennymi.

Fantazja, do której powracają uznani artyści

Artystyczna wizja Shigenori Soejimy

„Kiedy po raz pierwszy zabrałem się za projektowanie tej gry, powiedziałem sobie: «Osobiście uwielbiam fantasy. Zrobię wszystko, co w mojej mocy, aby wyrzucić wszystko, co do tej pory zrobiłem i po prostu zaprojektować fantastyczną postać i rzucić sobie wyzwanie nowym stylem” – powiedziała Soejima. „Skończyło się tak, że wydawało mi się to naprawdę zabawne – świetnie się przy tym bawiłem – ale tworzyłem coś, co było w pewnym sensie imitacją stylów, które widziałem. Zadawałem sobie pytanie: „No cóż, co mogę wnieść do gatunku fantasy?”. Jak mogę coś dodać, wykorzystać to, co wiem, mój własny styl i nadać temu własny charakter? „.

Z niecierpliwością oczekiwano nowego doświadczenia

Chociaż zawsze podobała mi się realistyczna sceneria Persony, świat fantasy, wątki narracyjne i groteskowe stworzenia w Metaphor urzekły mnie i sprawiły, że nie mogłem się doczekać dalszej ewolucji pracy tego zespołu. Nie mogę się doczekać, aż w moje ręce trafi ostateczna wersja, która zostanie wydana w październiku przyszłego roku.

Źródło: www.gameinformer.com