Nintendo Switch nie otrzyma wzrostu cen „w tym momencie” pomimo wyższych kosztów


Prezes Nintendo, Shuntaro Furukawa, oświadczył, że Nintendo Switch nie dostanie wzrostu cen „w tym momencie”, pomimo wyższych kosztów produkcji sprzętu, ponieważ firma chce „unikać wyceniania ludzi”.

W rozmowie z Nikkei Asia, Furukawa powiedział, że Nintendo nie planuje dostosowania ceny Switcha, aby „zrównoważyć rosnące koszty produkcji i wysyłki”, a te komentarze wynikają z decyzji Meta o podniesieniu ceny Meta Quest 2 o 100 USD jako „kosztów wyprodukuj i wyślij! [Meta’s] liczba produktów rośnie”.

„Nie rozważamy [a price increase] w tym momencie z dwóch powodów” – powiedział Furukawa. „Aby zaoferować wyjątkową rozrywkę szerokiemu gronu klientów, chcemy uniknąć wyceniania ludzi. Naszą konkurencją jest różnorodność rozrywki na świecie i zawsze myślimy o cenie pod kątem wartości oferowanej przez nas zabawy.

„Nasze produkty obejmują również oprogramowanie. Nintendo sprzedało do tej pory ponad 100 milionów jednostek Switch i ważne jest, aby utrzymać dynamikę naszej ogólnej działalności. Ogólnie rzecz biorąc, słaby jen sprawia, że ​​sprzedaż Switch na rynku krajowym jest mniej opłacalna”.

Furukawa podzielił się również tym, że model OLED Switcha nadal będzie najmniej dochodowym Switchem i nie pomaga to, że koszty „wzrosły w przypadku wysyłki nie tylko drogą powietrzną, ale także morską”.

„Zastanawiamy się, co możemy zrobić,” powiedział Furukawa. „Słaby jen może być postrzegany jako korzyść dla Nintendo, ponieważ tak duża część naszej sprzedaży pochodzi z zagranicy, ale nasze zagraniczne koszty promocyjne i pracownicze również rosną. Aby temu przeciwdziałać, dokonujemy więcej zakupów zapasów w walutach obcych. „

Oświadczenia pojawiły się również po tym, jak sprzedaż Switcha spadła o „23% w ujęciu rocznym pod względem wolumenu w kwartale kwiecień-czerwiec z powodu niedoborów półprzewodników i innych części”. Nintendo spodziewa się 29-procentowego spadku rocznego zysku netto w roku podatkowym kończącym się w marcu 2023 roku, mimo że planuje sprzedać 21 mln konsol Switch.

Jeśli chodzi o trwający niedobór półprzewodników, Furukawa uważa, że ​​sytuacja poprawi się w „drugiej połowie tego lata”, ale przyszłość wciąż jest niejasna, a Nintendo nie jest w stanie podać definitywnej perspektywy sprzedaży Switcha poza ten rok fiskalny .

Dla tych, którzy mają nadzieję na jakiekolwiek słowo na temat niepotwierdzonego, ale bardzo pożądanego Switch Pro, Furukawa podwoił zaangażowanie Nintendo w skupienie się tylko na trzech modelach Switcha – standardowym modelu, Switch Lite i modelu OLED. Oczywiście wszystko może się zmienić w każdej chwili, ale Nintendo na razie trzyma kurs.

„Nie mogę powiedzieć, czego konkretnie brakuje” – powiedział Furukawa. „Nintendo będzie nadal sprzedawać trzy [Switch] modele: model standardowy; Switch Lite o obniżonej cenie, rozmiarze i funkcjach; i model OLED. W miarę postępów opracujemy najlepszą strategię. Dokładamy wszelkich starań, aby zaopatrywać się w wysokiej jakości produkty w odpowiedniej cenie z myślą o najbliższych latach”.

25 najlepszych gier na przełączniki