Na początku tego tygodnia na targach Gamescom firma Denuvo by Iredeto wprowadziła na rynek rozwiązanie „Nintendo Switch Emulator Protection Solution”, aby chronić gry uruchamiane w systemie hybrydowym.
Zasadniczo zostanie on wstawiony do gier Switch, aby uniemożliwić granie w emulatory. Denuvo, jak być może już wiesz, nie cieszy się najlepszą reputacją na PC – technologia często oskarżana jest o obniżanie wydajności w grach.
Od czasu tego ogłoszenia pojawiły się pewne obawy dotyczące możliwego zaangażowania Nintendo. Według Kotaku, rzecznik Denuvo wyjaśnił, że Nintendo nie jest zaangażowane w tę nową inicjatywę Switch DRM. To rozwiązanie jest najwyraźniej odpowiedzią na zapotrzebowanie ze strony obecnych partnerów wydawniczych Denuvo, a także stwierdza, w jaki sposób nie wpłynie to na wydajność:
„Ze względu na umowy NDA nie wolno nam ujawniać nazw firm, ale możemy powiedzieć, że to rozwiązanie wynika z dużego popytu ze strony partnerów wydawniczych. Wydawcy oprogramowania i Denuvo bardzo dbają o to, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia w grach… Ochrona została zaprojektowana tak, aby nie wpływać na wrażenia graczy i nie ma żadnego wpływu na wydajność w grze. Tak samo jest w przypadku tego nowego rozwiązania, gdy ochrona jest aktywna tylko w przypadku części kodu o krytycznym znaczeniu.
Denuvo wspomniał również, że technologia Switcha nie wymagała sprawdzania online i była rozwiązaniem zaprojektowanym tak, aby być w pełni offline.
W ciągu ostatnich kilku dni pojawiło się wiele spekulacji ze strony społeczności hakerskiej i moddingowej Switch na temat możliwego zaangażowania Nintendo w tę nową inicjatywę, z różnymi rodzajami ujęć:
@OatMealdome – Muszę ich wypytać [Irdeto] twierdzenie, że Nintendo nie jest w to zaangażowane, bo muszą być (przynajmniej trochę). Aby stworzyć oprogramowanie dla Switcha, muszą mieć dostęp do SDK i devkitów, a to wymaga od Nintendo przyznania Twojej firmie konta programisty.
A oto kolejny użytkownik i programista Nintendo Life, LuigiBlood (przez Twittera):
„Może nie jest to oczywiste, ale ten system anty-emulacyjny musi zostać zatwierdzony i zgodny z wymaganiami Nintendo, ponieważ w przeciwnym razie nie przejdzie testu lotcheck. Nie może to być również środek DRM: Nintendo jest jedynym, który ma kontrolę DRM w swoich systemach. To tylko nazwa Denuvo.
„…Nintendo najwyraźniej nie jest w to zaangażowane. A jeśli Nintendo miałoby opracować środki antypirackie/anty-emulatorowe… równie dobrze możesz dołączyć te rzeczy do modułu w ich zestawie programistycznym, a nie oddzielnej strony trzeciej rzecz.”
Platformy emulacji Switch również obiecały kontynuować rozwój emulacji dla systemów hybrydowych Nintendo w odpowiedzi na to ogłoszenie:
Możesz dowiedzieć się więcej o Denuvo dla Switcha w naszej oryginalnej historii Nintendo Life. Co sądzisz o pojawieniu się Denuvo „Switch Emulator Protection” na Switchu? Powiedz nam poniżej.
Źródło : https://www.nintendolife.com/news/2022/08/nintendo-is-apparently-not-involved-in-the-new-switch-drm-initiative