Niezadowoleni gracze: Steam zwraca pieniądze za utracone godziny rozgrywki w Helldivers 2

Gracze Helldivers 2 na Steamie otrzymują zwrot pieniędzy pomimo setek godzin rozgrywki po tym, jak Sony i Arrowhead poinformowały graczy na PC, że aby kontynuować grę w przyszłym miesiącu, będą musieli połączyć swoje konta z kontem PSN.

Odmowa przyjęcia nowej polityki

Jednemu z graczy udało się uzyskać zwrot pieniędzy na Steamie po ponad 90 godzinach grania w Helldivers 2, po prostu przesyłając prośbę o zwrot pieniędzy z komunikatem: „Sony z mocą wsteczną zmieniło sposób działania gry i nałożyło na mnie umowy prawne, których nie akceptuję”.
Zwroty pieniędzy za pracę na Steamie – Steam po prostu akceptuje logiczne i proste rozumowanie.

Wycofanie ze sprzedaży w kilku krajach

Dzisiaj dowiedzieliśmy się, że Helldivers 2 zostało wycofane ze sprzedaży w 177 krajach i terytoriach ze względu na wprowadzenie wymogu połączenia gry z PlayStation Network (PSN), nawet w krajach, w których PSN nie jest dostępny.
Twórca Arrowhead powiedział, że ten wymóg łączenia był opcjonalny w momencie premiery gry na początku lutego ze względu na problemy techniczne. Jednak ten początkowy okres „karencji” dla graczy Helldivers 2 na Steamie już się skończył, a w ubiegły piątek Sony, wydawca Helldivers 2, ogłosił, że gracze na Steamie wkrótce będą musieli połączyć swoje konta z kontem PSN.
Od tego czasu gra została zbombardowana ponad 200 000 negatywnych recenzji graczy Helldivers 2 na platformie Steam.

Zaangażowanie twórcy gry

Dyrektor generalna i dyrektor kreatywna Arrowhead Helldivers 2, Joan Pilestedt, powiedziała graczom, że chociaż studio „nie zarządza sprzedażą gry” i „nie wiedziałoby, dlaczego nie można założyć konta w niektórych częściach świata”, on sam „ma rolę do odegrania” w zamieszaniu.
Przyznał się także do swojej roli w tej sytuacji, wyznając: „Nie jestem w tym wszystkim bez winy – to była moja decyzja o wyłączeniu łączenia kont w momencie premiery, aby umożliwić graczom grę. Nie upewniłem się, że gracze byli świadomi tego wymogu i nie mówili o nim wystarczająco dużo. »

Źródło: www.eurogamer.net