Naugthy Dog anuluje projekt wieloosobowy The Last of Us Online, aby skupić się na grach dla jednego gracza.

Naughty Dog odwołuje produkcję The Last of Us Online

Po dłuższym okresie produkcyjnym Naughty Dog ogłosiło odwołanie produkcji The Last of Us Online, gry wieloosobowej osadzonej w popularnym postapokaliptycznym uniwersum.

W poście na blogu firma wyjaśnia, że ​​podjęła „niezwykle trudną” decyzję o anulowaniu projektu, gdy zdała sobie sprawę, że rozmiar gry będzie wymagał cennych zasobów, aby wspierać ją po premierze przez wiele lat.

Trudna decyzja Naughty Dog

Zasoby wymagane do obsługi gry na żywo przez dłuższy czas spowodowały, że Naughty Dog musiało wybierać między wspieraniem takiej gry a dalszym tworzeniem rozgrywki dla jednego gracza. Firma ostatecznie zdecydowała się na kontynuację rozgrywki dla pojedynczego gracza.

Oto pełne oświadczenie Naughty Dog:

„Zdaliśmy sobie sprawę, że wielu z Was czekało na wieści dotyczące projektu, który nazwaliśmy The Last of Us Online. Nie da się tego łatwo powiedzieć: podjęliśmy niezwykle trudną decyzję o zaprzestaniu prac nad tą grą.”

Studio wyjaśnia, że ​​zespół zajmujący się trybem wieloosobowym pracował nad grą od czasu produkcji The Last of Us Part II. Wczesne etapy produkcji skupiały się na stworzeniu wyjątkowego i obiecującego doświadczenia. Zespoły zdały sobie jednak sprawę, że zakres gry jest znacznie większy, niż się spodziewały, co będzie miało wpływ na produkcję przyszłych gier dla jednego gracza.

Pracowity rok dla franczyzy

Kilka tygodni wcześniej Sony zapowiedziało The Last of Us Part II Remastered, czyli unowocześnioną wersję gry z roku 2020. HBO wypuściło także serię The Last of Us, która spotkała się z dużym uznaniem krytyków. Jednak anulowanie The Last of Us Online to ciemna plama w udanym roku dla serii.

Chociaż spodziewano się anulowania The Last of Us Online, smutno jest wiedzieć, że nie ujrzy ono światła dziennego.

Źródło: www.gameinformer.com