Naughty Dog oficjalnie anuluje grę wieloosobową The Last of Us.

Naughty Dog anuluje grę wieloosobową The Last of Us

Naughty Dog oficjalnie ogłosiło anulowanie swojej długo oczekiwanej gry wieloosobowej The Last of Us, twierdząc, że nie chce stać się „studiom gier skupiającym się wyłącznie na usługach online”.

Pierwotnie planowana jako część The Last of Us Part 2, wieloosobowa gra Naughty Dog została ostatecznie oddzielona od głównej gry w 2019 roku. Po latach milczenia na temat postępów projektu, współszef studia Neil Druckmann potwierdził w styczniu, że więcej szczegółów zostanie ujawnionych ujawnione „w dalszej części roku”. Jednak w maju przyszła wiadomość, że projekt potrzebuje „więcej czasu”.

Raport Jasona Schreiera z Bloomberga ujawnił, że Bungie, twórca Destiny, wyraził obawy co do „zdolności gry do utrzymania zainteresowania graczy przez dłuższy czas”. W rezultacie Sony zredukowało zespół programistów do „małej grupy” podczas oceny kierunku projektu.

Komunikat prasowy Naughty Dog

W oświadczeniu na swojej stronie internetowej Naughty Dog powiedział: „Zdajemy sobie sprawę, że wielu z Was czekało na wieści dotyczące projektu, który nazwaliśmy The Last of Us Online. Nie da się tego łatwo powiedzieć: podjęliśmy niezwykle trudną decyzję o zaprzestaniu prac nad tą grą.”

Studio przyznało, że decyzja będzie trudna dla wielu fanów, zwłaszcza oddanej społeczności The Last of Us Factions. Ogłosili jednak, że ich zasoby zostaną przeznaczone na rozwój narracyjnych gier dla jednego gracza.

Przyszłość Naughty Dog

Naughty Dog powiedział, że chociaż rozgrywka w The Last of Us Online była „dopracowana i satysfakcjonująca” na etapie przedprodukcyjnym, „ogromny zakres naszych ambicji stał się jasny” podczas przejścia do pełnej produkcji. Zasoby wymagane do obsługi zawartości popremierowej miałyby znaczący wpływ na zdolność firmy do tworzenia gier dla jednego gracza.

Studio zakończyło stwierdzeniem: „Jesteśmy niezwykle dumni ze wszystkich osób w studiu, które przyczyniły się do powstania tego projektu. Wiedza i inwestycje technologiczne wynikające z tej gry będą cenne dla przyszłego rozwoju naszych projektów. Obecnie w Naughty Dog pracujemy nad kilkoma nowymi, ambitnymi grami dla jednego gracza i nie możemy się doczekać, aż udostępnimy więcej szczegółów.

Plany Naughty Dog na przyszłość

Studio nie ujawniło jeszcze żadnych szczegółów na temat swoich solowych projektów, ale wiemy, że pracuje nad zremasterowaną wersją The Last of Us Part 2, która ukaże się w styczniu przyszłego roku. Wersja ta zawierać będzie m.in. nowy tryb przetrwania o nazwie No Return.

Źródło: www.eurogamer.net