Nastolatek po 37 latach pokonuje grę Tetris na NES-ie

Bezprecedensowy wyczyn w historii Tetrisa

Wersja Tetrisa na NES-a, uznawana za nieosiągalną nawet dla najbardziej zagorzałych fanów, została ostatecznie pokonana. To trzynastoletni fenomen Willis „Blue Scuti” Gibson był pierwszym, który dokonał tego nieprawdopodobnego wyczynu, osiągając 157 poziom, zanim osiągnął coś, co fani nazywają „ostatnim ekranem zabójstwa”.

Nowy film pokazuje postęp społeczności w pokonaniu tej bardzo trudnej wersji gry, w której brakuje nowszych funkcji, takich jak możliwość przechowywania monet. Nawet eksperci byli w stanie osiągnąć jedynie poziom około 38, zanim kontynuacja była niemożliwa. Jednak wprowadzona w 2021 roku technika zwana „rollingiem”, polegająca na wykorzystaniu dolnej części kontrolera, zrewolucjonizowała społeczność Tetrisa i zaowocowała mnóstwem nowych rekordów.

Zaskakujące odkrycia

Ten wzrost liczby rekordów skłonił społeczność do zastanowienia się, jak daleko może zajść Tetris. Gracze odkrywający nowe granice odkryli zniekształcone kolory, niektóre bloki sprawiały, że były prawie zbyt ciemne, aby je zobaczyć, co nazwali „Węglem” i „Zmierzchem”. Dalsze dochodzenie doprowadziło graczy do uświadomienia sobie, że gra może ulec awarii na poziomie 155, co skutkuje pojawieniem się nowego ekranu „zabicia” – w żargonie określającym uszkodzony ekran w klasycznych grach, który uniemożliwia graczom postęp.

Wyścig z czasem

W grudniu 2023 r. Blue Scuti, stosunkowo nieznana osoba, i Justin „Fractal” Yu, aktualny mistrz świata w klasycznym Tetris, wzięli udział w wyścigu mającym na celu dotarcie do nowego ekranu awarii i „pokonanie” Tetris. Blue Scuti był pierwszym, który dotarł do celu, chociaż, co było niewiarygodne, przegapił początkowy punkt zderzenia. Doprowadziło to do kilkuminutowej paniki, gdy próbował dotrzeć do nowego punktu, w którym mógłby uzyskać ekran zabójstwa, ostatecznie osiągając swój cel na poziomie 157. Możesz obejrzeć cały przebieg tutaj.

Historyczny moment dla społeczności Tetris

To był ogromny moment dla społeczności Tetris, która czekała na tę chwilę 34 lata. Ale podróż nigdy się nie kończy, a fani Tetrisa już szukają nowych horyzontów. Unikając coraz większej liczby punktów awarii, gracz teoretycznie mógłby osiągnąć poziom 255, który charakteryzuje się jaskrawoczerwoną kolorystyką. Pokonanie tego poziomu spowoduje powrót graczy do poziomu 0, co oznacza, że ​​faktycznie dotarli do ostatniej granicy Tetrisa i powrócili na początek.

Źródło: www.ign.com