Najlepsze reklamy gier wideo wszechczasów



W dzisiejszych czasach ogłoszenia i wiadomości dotyczące gier wideo są zazwyczaj oddalone o kilka kliknięć, ale nie zawsze było to takie proste. Sposób, w jaki gracze po raz pierwszy odkrywali grę, często odbywał się za pośrednictwem reklam — tak, takich jak w rzeczywistej telewizji — i musiały one przyciągnąć twoją uwagę w ciągu zaledwie około 30 sekund. Nie wszystkim się to udało, ale przez lata pojawiło się kilka absolutnie fantastycznych reklam gier wideo, w tym niektóre gry mniej niż fantastyczne. GameSpot zebrał nasze typy najlepszych reklam i reklam gier wideo wszechczasów, od początków Atari 2600 po grę, która niedawno wyszła.

Halo 3: „Uwierz”

Jedna z najskuteczniejszych reklam gier wideo w historii nie zawierała rozgrywki ani wstępnie wyrenderowanych przerywników filmowych. W rzeczywistości prawie nie zawierał żadnego ruchu. Ta reklama Halo 3, nazwana „Believe”, składa się z panoramowania ujęć na wyświetlaczu miniatur, z przerażonymi żołnierzami UNSC czekającymi na swój los, gdy otacza ich ogromny rój Przymierza. Na szczycie wzgórza ich przywódca trzyma Master Chiefa, myśląc, że Spartanin został pokonany – ale granat plazmowy w dłoni Master Chiefa informuje nas, że ta bitwa dopiero się zaczyna.

Gears of War: „Szalony świat”

Zanim Halo 3 zostało wydane na konsolę Xbox 360, Microsoft miał kolejną wspaniałą serię strzelanek, która uszczęśliwia graczy, a jej zwiastun towarzyszy nam od ponad 16 lat. Zwiastun Mad World gry Gears of War maluje ponury obraz Ziemi, z dużą częścią świata zniszczoną, gdy horda szarańczy i ludzkość kontynuują swoją wyniszczającą wojnę. Piosenka – cover, który po raz pierwszy pojawił się w Donnie Darko – sugeruje, że gra będzie trochę bardziej… skryty niż to się skończyło, ale przecięcie wroga na pół za pomocą piły łańcuchowej wciąż odsyła nas z powrotem do tej przyczepy.

Assassin’s Creed: „Łza”

Zanim seria Assassin’s Creed przekształciła się w RPG akcji z ogromnymi bitwami, była to społeczna skradanka, w której priorytetem były szybkie, skuteczne zabójstwa i ciche ucieczki. W tej reklamie oryginalnej gry – ustawionej na Teardrop z Massive Attack – widzimy Altaira biegnącego po dachach przed wykonaniem słynnego „skoku wiary”. Ląduje za celem templariuszy, a jego ukryte ostrze wysuwa się w chwili, gdy scena się kończy. To idealne wprowadzenie do tego, co stało się jedną z najbardziej udanych serii gier w historii, i z pewnością sprawia, że ​​​​czujemy się inaczej w przypadku piosenki, która została również wykorzystana jako motyw przewodni House.

Super Smash Bros.: Bitwa na żywo

W dzisiejszych czasach istnieje wiele gier walki „zderzających się światów”, ale kiedy Super Smash Bros. trafił na Nintendo 64 w 1999 roku, była to dość nowa koncepcja. To właśnie sprawiło, że ta reklama gry na żywo była tak fantastyczna, ponieważ nikt nie spodziewał się, że nasze ulubione postacie z Nintendo przejdą od baraszkowania przez łąkę do bicia się nawzajem do nieprzytomności. Muzyka sprawia, że ​​reklama jest jeszcze lepsza, podobnie jak widok Donkey Konga obracającego Pikachu, jakby miał go rzucić na 400 stóp. Jesteśmy prawie pewni, że Donkey Kong został całkowicie zamordowany przez młot Yoshi zaledwie kilka sekund później.

Wii chce grać

Nintendo z pewnością ma sposób na stworzenie nowej marki – wystarczy spojrzeć na natychmiastowe uznanie, jakie wszyscy otrzymaliśmy za charakterystyczne kliknięcie Switcha. Ale dekadę wcześniej była reklama, która mogła zadziałać jeszcze lepiej z jednym zdaniem: „Wii chciałoby zagrać”. Prosta reklama przedstawiająca dwóch mężczyzn w garniturach (zakładamy lub mamy nadzieję, że pracowali dla Nintendo), pokazuje rodzinę otwierającą drzwi i zapraszaną do gry na Wii. Zwykle nie zaleca się zapraszania nieznajomych do domu, ale kiedy mają najnowszą konsolę Nintendo i gry, prawdopodobnie jest to w porządku. Obaj mężczyźni są zajęci, przedstawiając Wii wielu innym ludziom i rozpoczynając jedną z najlepszych epok Nintendo.

Genesis robi to, czego Nintendo nie robi

Gdyby Nintendo nazwało się praktycznie czymkolwiek innym, Sega nie byłaby w stanie zrobić tej reklamy, ale w tamtym czasie była to prawda: Genesis robi to, czego Nintendo nie. Słynna reklama zawierała piosenkarzy przypominających nam, że nie możemy grać w gry Genesis na systemie Nintendo. Picking Columns – The Great Value Tetris – i gra bokserska Bustera Douglasa mogły nie być najlepszym wyborem, ale faktem było, że Genesis miał całą masę gier, których NES i SNES nie miały. To był system dla fajnych dzieciaków z nastawieniem, a ty nie chciałeś zostać w tyle.

Hokej na lodzie od Activision

Najwcześniejsze reklamy gier wideo były często jednymi z najlepszych, ponieważ nie było ram ani oczekiwań co do tego, jaka powinna być reklama. W przypadku tej klasycznej reklamy hokeja na lodzie na Atari 2600, oglądanie przyszłego wszechczasowca SNL – nieżyjącego już Phila Hartmana – absolutnie szalejącego z powodu materiału z gry na małym monitorze CRT było doskonałym sposobem na sprzedaż gry. Nazwa gry jest nawet wykrzykiwana z mrożącym krew w żyłach wrzaskiem na końcu reklamy, aby upewnić się, że nigdy o niej nie zapomnisz.

Kingdom Hearts: „Proste i czyste”

W dzisiejszych czasach słowa „Kingdom Hearts” przywołują wspomnienia jednej z najbardziej skomplikowanych historii gier wideo wszechczasów, z około tuzinem gier do rozegrania. Ale w 2002 roku wielu z nas zapoznało się z kolidującą ze światem historią Sory dzięki tej reklamie. Ze słynną już piosenką „Simple and Clean” montaż różnych postaci Disneya natychmiast przyciągnął uwagę widzów. „Nigdy nie wiesz, kogo spotkasz następnym razem” – mówi narrator. Reszta to (bardzo skomplikowana) historia.

Pułapka: reklama Jacka Blacka

Jaka jest twoja ulubiona rola Jacka Blacka? Szkoła rocka? Może High Fidelity? Prawdziwi fani wiedzą, że przed sławą młody Jack Black wystąpił w reklamie klasycznej gry Atari Pitfall. Pojawiając się w reklamie przed czymkolwiek (lub kimkolwiek innym), Black opowiada o byciu w niebezpiecznej dżungli z bohaterem Pitfall Harrym. Ma na sobie kapelusz safari, który wydaje się być dzielony z innymi graczami. Jedna dziewczyna mówi, że pociąga ją Pitfall Harry, co jest trochę dziwne jak na postać z pikselami bez twarzy, ale nowość polegająca na zobaczeniu Jacka Blacka przed sławą wystarczy, by zrobić listę.

Zwiastun zapowiadający grę Goat Simulator 3

Jedna z nowszych reklam gier wideo, która zrobiła na nas wrażenie, dotyczyła zupełnie innej gry. Parodiując zwiastun zapowiedzi Dead Island 2 sprzed kilku lat – gry, która wciąż nie została wydana – zwiastun zapowiadający Goat Simulator 3 nie wyjaśnia, że ​​​​na początku jest przeznaczony dla Goat Simulator 3. W rzeczywistości, kto by to podejrzewał, biorąc pod uwagę, że nie było Goat Simulator 2? To genialna sztuczka typu przynęta i zamiana, która idealnie pasuje do głupkowatej estetyki serii, i bardzo fajnie jest patrzeć, jak inni ludzie reagują na to po raz pierwszy.

Sneak King: Kto jest za maską?

Był kiedyś czas, kiedy zdecydowana większość gier wideo była sprzedawana jako nośniki fizyczne, a w jednej z najdziwniejszych decyzji, jakie pamiętamy, jednym z takich miejsc, w których można było kupić te gry, był Burger King. Sieć fast foodów wydała wiele gier po zaledwie kilka dolarów każda, a skradający się Sneak King był najbardziej niesławny wśród nich. Ten przerażający zwiastun pokazuje świat gier wideo najwyraźniej terroryzowany przez prześladującego drapieżnika. Jak się okazuje, podstępną osobą czającą się w cieniu jest sam Król, który po prostu chce serwować ludziom burgery. Czujemy się bardzo nieswojo, oglądając to ponownie.

Omówione tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz coś polecanego na naszej stronie.



Źródło : https://www.gamespot.com/articles/the-best-video-game-commercials-of-all-time/1100-6510490/?ftag=CAD-01-10abi2f