Najlepsza grafika gier wideo w 2023 roku: pełna analiza i ranking najlepszych tytułów

Najlepsza grafika do gier w 2023 roku

Niedawno zespół Digital Foundry zebrał się w Internecie, aby omówić najlepszą grafikę do gier roku 2023, a Alex Battaglia, John Linneman i Oliver Mackenzie nominowali swoje ulubione tytuły. W całej liście uderzyło mnie to, jak wiele gier nie przekroczyło absolutnych granic technologii graficznej pod względem funkcji. Zamiast tego wybrano gry, które zostały inteligentnie zaprojektowane, aby służyć rozgrywce i w pełni wykorzystywać (często ograniczony) sprzęt, na którym działały.

Hi-Fi Rush i Super Mario Bros. Wonder to doskonałe przykłady. Były to gry własne, które wyróżniały się odważnym i spójnym wyczuciem stylu, z kolorowymi i pomysłowymi środowiskami zamieszkałymi przez postacie o przesadnych ruchach, podkreślających określone pozy. Szczególnie w Hi-Fi Rush jest to wzmocnione przez cel-shading i animację „na dwójkach”, która sprawia wrażenie, jakbyś grał w kreskówkę.

W obu przypadkach wybrane style graficzne i animacje doskonale służą rozgrywce, zapewniając responsywne sterowanie i żywy świat, który reaguje na Twoje działania, niezależnie od tego, czy są to reakcje wrogów czy kwiaty w Super Mario Bros. Cud, czyli świat delikatnie wibrujący muzyką w Hi-Fi Rush.

Imponująca wydajność na wymagających platformach

Chociaż te gry zostały wydane na dwie platformy o najbardziej ograniczonym poborze mocy – Xbox Series S i Nintendo Switch – te gry osiągają swoje cele w zakresie wydajności, umożliwiając niezmiennie responsywną rozgrywkę, w przeciwieństwie do wielu wydań konsolowych, które nie odniosły sukcesu, szczególnie na Switchu , który w tym roku doczekał się wielu być może zbyt ambitnych wydań. Co ważniejsze, obydwa te tytuły osiągnęły ten cel bez nadmiernego polegania na technikach rekonstrukcji obrazu w celu przeciwdziałania niskiej rozdzielczości podstawowej – technice, która w 2023 r. była szerzej stosowana na wszystkich platformach i spowodowała, że ​​niektóre wydania konsolowe znacznie odbiegały od ostrość i ogólną jakość obrazu.

Nowy horyzont dla grafiki do gier

Trzy pierwsze miejsca na naszej liście w tym roku przypadły Cyberpunkowi 2077 wraz z RT Overdrive, Avatar: Frontiers of Pandora i Alan Wake 2. Wszystkie te gry łączą w sobie wysoką wydajność, stylową grafikę z prawdziwie rewolucyjnymi technikami ray tracingu, z dwoma z trzech obsługujące pełny ray tracing na PC – zasadniczo zastępując fałszywe systemy oświetlenia używane od lat w rasteryzowanych tytułach realistyczną alternatywą, która „po prostu działa”.

Nawet na początku 2023 roku nie pomyślałbym, że wiele gier AAA będzie tak skutecznie aktualizowanych za pomocą ray tracingu, podczas gdy imponujące remake’i w stylu retro, które widzieliśmy na PC w ciągu ostatnich kilku lat, często powodowały ogromne problemy z wydajnością. Jasne jest, że przedsiębiorczy programiści i producenci kart graficznych poczynili w tym zakresie ogromny postęp i to dobra wiadomość. Mam wrażenie, że studia gier również nauczyły się, jak sprawić, by aktualizacje oparte na ray tracingu były piękniejsze w porównaniu do wczesnych wysiłków, które często wpływały na wydajność, jedynie subtelną poprawę wierności.

Przy prawidłowym użyciu te techniki śledzenia promieni i śledzenia ścieżek mogą również działać jako mnożnik siły, umożliwiając mniejszym studiom dostarczenie przyjemnej wizualnie gry bez konieczności zatrudniania dużego personelu technicznego i artystycznego, na przykład eliminując potrzebę ręcznego umieszczania dodatkowych świateł w scenę, aby osiągnąć pożądany wygląd.

Ku przyszłości gier graficznych

Wkraczając w rok 2024, mam nadzieję, że inni deweloperzy i wydawcy wyciągną wnioski z technicznych sukcesów – i porażek – roku 2023. Moim zdaniem najlepsze gry roku to te, które miały czas dojrzeć i które mądrze wybrały technik i technologii graficznych, które mają służyć rozgrywce i osiąganiu celów związanych z wydajnością, a nie odwrotnie. Żadna z tych decyzji nie jest oczywista ani łatwa, zwłaszcza w trakcie prac nad produkcją, ale są przynajmniej przesłanki, że studia zmierzają w dobrym kierunku. W końcu koniec 2023 r. z pewnością charakteryzował się większą biegłością techniczną (i doskonałością) niż początek i środek roku. Miejmy nadzieję, że w przyszłym roku trend ten będzie się utrzymywał, a może nawet pojawią się nowe konsole i sprzęt graficzny, aby było ciekawie…

Źródło: www.eurogamer.net