Najbardziej imponujące technologicznie gry na Nintendo Switch, od naszych ekspertów
Nintendo Switch jest rekordzistą pod względem trwałości wśród wszystkich domowych konsol firmy, a do wypuszczenia zamiennika upływa najwięcej dni. Chociaż nowa maszyna, Switch 2, jeszcze nie dotarła, konsola hybrydowa obecnej generacji wciąż ma się dobrze. Uważamy jednak, że ogłoszenie nowej maszyny jest bliskie i spoglądamy wstecz na dziedzictwo Nintendo w zakresie ręcznych mocy. W ramach serii artykułów podsumowujemy nasze typy na najbardziej imponujące technologicznie tytuły na Switcha, zaczynając od naszych wyborów z pierwszego katalogu.
Szybki RMX
Gra premierowa Shin’en Multimedia, Fast RMX jest remasterem Fast Racing Neo na Wii U. Zainspirowana WipEout i prawdopodobnie najlepsza iteracja klasyka Psygnosis, ta gra nas zaskoczyła. Nawet podczas grania na urządzeniu przenośnym lub w trybie zadokowanym działał z szybkością 60 klatek na sekundę, oferując imponujące oświetlenie i materiały oparte na fizyce. Jego rozdzielczość również przewyższała rozdzielczość Wii U, działając głównie w zakresie od 900p do 1080p w trybie zadokowanym, w porównaniu do 720p w starszym odpowiedniku. Wiele lat później Fast RMX nadal sprawdza się dzisiaj.
Zremasterowany Metroid Prime
Podejrzewamy, że Metroid Prime Remastered to przedsmak nadchodzącej technologii. Zamiast prostego remastera, jest to właściwie kompletny remake graficzny oryginalnej gry. Retro Studios zapewnia imponujące „wypalane” oświetlenie współpracujące z materiałami fizycznymi, tworząc grę, która szanuje oryginalny projekt gry, jednocześnie unowocześniając ją dla dzisiejszych odbiorców. To wydanie dorównuje niektórym z najlepszych remasterów Bluepoint i stanowi mistrzowski kurs technologiczny pozwalający maksymalnie wykorzystać możliwości sprzętu Switch.
Super Mario Bros. Zastanawiać się
Super Mario Bros. Wonder spełnia wszystkie nasze uwagi krytyczne i jest pełen stylu i charyzmy, z animowanymi modelami 3D naśladującymi ruchy oparte na duszkach i starannie dobranymi klatkami kluczowymi, aby Mario zawsze wyglądał najlepiej. Jakość tła, wyobraźnia i żywy design sprawiają, że jest to gra z Mario, którą trzeba mieć, być może najlepszą w systemie. To arcydzieło.
Turysta
Shin’en Multimedia wydało dwie gry na Nintendo Switch – i obie znalazły się na naszej liście. Touryst odniósł znaczny sukces na innych platformach (w tym w natywnej wersji 8K 60 klatek na sekundę na PS5), ale pierwotnie był dostępny wyłącznie na Switchu. Grafika w stylu Minecrafta, zbudowana przy użyciu MagicaVoxel, jest renderowana na Switchu przy użyciu niestandardowego silnika Shin’ena, ze wspaniałym oświetleniem, wyjątkową szczegółowością i niezwykłą animacją. System oświetlenia jest dynamiczny i wyjątkowo wydajny, a przemyślana i wydajna konstrukcja sprawia, że podobnie jak Fast RMX, rozmiar pobierania jest minimalny: zaledwie 200MB.
Kroniki Xenoblade 3
Monolith Soft dostarcza imponującą graficznie grę z otwartym światem z dużymi i szczegółowymi środowiskami, doskonałą odległością renderowania i imponującymi efektami wolumetrycznymi. Tam, gdzie w wielu pierwszych tytułach Nintendo brakuje antyaliasingu, Xenoblade Chronicles 3 robi wrażenie, oferując styl TAA, który działa pięknie. W tytule tym widoczne są doskonałe kierownictwo artystyczne i wyjątkowa przenikliwość techniczna.
Super Mario-RPG
Pierwotnie stworzona dla Super NES przez Square, Nintendo zwróciła się do ArtePiazza z prośbą o ten remake 3D – i faktycznie jest zbudowany na silniku Unity, co jest rzadkością w przypadku własnych projektów na Switcha. Ta gra skutecznie przekłada pseudo-CGI izometryczny wygląd oryginału na dobrze zrealizowany remake 3D, działający w czasie rzeczywistym, działający – w większości – w płynnych 60 klatkach na sekundę. Bardziej wymagające sceny to w rzeczywistości wstępnie obliczone filmy, ale jakość odtwarzania i liczba klatek na sekundę 60 klatek na sekundę sprawiają, że idealnie nadają się do akcji w czasie rzeczywistym.
Papierowy Mario: Król origami
Nintendo specjalizuje się w tworzeniu oryginalnych i wyrazistych gier, a Paper Mario: The Origami King to niezwykły wysiłek dzięki wyjątkowemu papierowemu wyglądowi, wspartemu dobrze wykonanym ogólnym oświetleniem i wyjątkową animacją, która sprawia, że papier wydaje się zmięty w ruchu. Twórcy naprawdę dali z siebie wszystko konceptowi origami, do tego stopnia, że w przekonujący sposób naśladowali materialne właściwości papieru. Na Switchu gra działa w 30 klatkach na sekundę, ale jest to ten rodzaj gry, w której jakość grafiki jest tak dobra, że można ją doskonale skalować na inne platformy bez większych zmian w oprawie graficznej.
Super Mario Odyseja
Super Mario Odyssey to wczesny przykład niezwykłego projektu wizualnego i postaci Nintendo, charakteryzującego się dużą ilością szczegółów i różnorodnością poziomów. Mimo to celem jest – i w większości osiąga – płynne 60 klatek na sekundę, zepsute jedynie przez kilka problemów w trudnym New Donk City. Mamy tu interesujący wskaźnik wydajności, w którym dwa obrazy o rozdzielczości 640 x 720 łączą się w jeden, co działa zaskakująco dobrze.
Metroidowy strach
Praca wewnętrznych studiów Nintendo jest doskonała, ale współpraca z wybranymi partnerami często przynosi duże korzyści. Dzieło Retro Studios mówi samo za siebie, ale Metroid Dread – efekt współpracy z deweloperem Castlevania: Lords of Shadow, Mercury Steam – również robi wrażenie. Bogata w szczegóły, imponująca oświetlenie i cienie, Metroid Dread charakteryzuje się szybkim tempem i energią dzięki szybkim przejściom między obszarami i płynnej animacji.
The Legend of Zelda: Breath of the Wild/Tears of the Kingdom
Tears of the Kingdom to interesująca pozycja w naszej selekcji, ponieważ należy pochwalić jej zalety technologiczne – ale tak naprawdę nie wierzymy, że ta gra wizualnie podnosi poprzeczkę w porównaniu z The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Te gry Zelda tworzą magię dzięki interaktywnym systemom fizyki, które zachęcają graczy do eksperymentowania.
Posiadłość Luigiego 3
Luigi’s Mansion 3 jest fenomenalny pod względem ambicji wizualnych i osiągnięć, dostarczając czegoś wyjątkowego, co wydaje się wykraczać poza możliwości sprzętu Switch. Oświetlenie gry w czasie rzeczywistym jest znakomite, z imponująco jasnymi reflektorami, okluzją ekranu otoczenia i doskonałym przybliżeniem oświetlenia pośredniego. Efekty i oprawa graficzna są rzadko spotykane na Switchu, renderując się płynnie przy 30 klatkach na sekundę. Jeśli chcesz, aby sprzęt Nintendo został sprytnie rozmieszczony i dał oszałamiające rezultaty, gorąco polecamy Luigi’s Mansion 3.
Wyróżnienia
Oprócz naszej głównej selekcji, warto wspomnieć o trzech innych grach. Remaster The Legend of Zelda: Link’s Awakening zapewnia unikalny styl wizualny, ale zakłócają go uciążliwe problemy z wydajnością. Yoshi’s Crafted World, ze swoim genialnym, kreatywnym wyglądem, działający na silniku Unreal Engine 4 i nawet przy 60 klatkach na sekundę, jest jednak ograniczony przez bardzo niską rozdzielczość renderowania. Ostatecznie warto podkreślić współpracę Nintendo z Ubisoftem przy dwóch bardzo różnych wydaniach Mario + Rabbids – zwłaszcza oryginalnej grze Kingdom Battle, która wyróżniała się wysokiej jakości zasobami i starannie kontrolowaną kamerą.
Naprawdę miło nam było spojrzeć wstecz na całą generację własnych gier Nintendo i gier partnerów i wierzymy, że wszystkie przedstawione tutaj tytuły znacząco przyczyniają się do powstania jednej z najlepszych generacji konsol wszechczasów. Faktem jest, że zewnętrzni programiści i wydawcy również znacząco przyczynili się do tego sukcesu – o czym porozmawiamy w kolejnej retrospektywie Nintendo Switch.
Źródło: www.eurogamer.net