Muzyka z gier wideo, która nie musiała być aż tak trudna


Obraz: Życie Nintendo

Jest tam dużo muzyki z gier wideo idzie ciężko. Przez „idzie ciężko” mamy na myśli to uderza. Przez „uderza” mamy na myśli to jest bubel. Przez „to bubel” mamy na myśli — zapomnij o tym. To są naprawdę dobre utwory.

W zdecydowanej większości tych przypadków tory idealnie pasują do sytuacji. Moment, w którym gra toczy się o wysoką stawkę, może spotkać się z napiętymi strunami i stale rosnącym tonem; scenografia akcji może zdecydować się na duże mosiężne stwierdzenie głównego tematu, aby podkreślić twoje bohaterskie ruchy; wyluzowane piasty mogą zapewnić lżejsze ścieżki na klawiszach, obniżając puls, jeśli jest to ogólnie intensywna gra lub pozwalając ci w pełni zrelaksować się w świecie a la Animal Crossing: Nowe horyzonty.

Lecz nie zawsze tak jest. Często zdarza się, że kompozytorzy muzyki do gier piszą niezwykle trudne torze, a następnie trafia do gry bez względu na sytuację, ponieważ figura jest Just. To. Dobrze.

Wydanie GoldenEye 007 w Nintendo Switch Online N64 Library skłoniło nas do zastanowienia się nad tym właśnie fenomenem muzyki z gier (z oczywistych powodów, do których wrócimy później). Zaczęliśmy myśleć o innych melodiach, które są niezaprzeczalnie hitami, ale kiedy o tym pomyślimy, grają w nieoczekiwanych momentach. Nie mieli powodu, by jechać to trudne, być to dobrze.

Poniżej zebraliśmy kilka utworów, które od razu przyszły nam na myśl, gdy zaczynaliśmy tę ścieżkę. Oczywiście są to tylko utwory, które nieco zaskakująco slapują. Gdybyśmy rozmawiali tylko o najtrudniejszych ścieżkach gier wideo wszechczasów, bylibyśmy tu cały dzień (na przykład nie ma sensu umieszczać Gerudo Valley Ocarina of Time na tej liście, ponieważ twardość tej ścieżki idealnie pasuje do jej umiejscowienia).

Posłuchaj naszych typów (przedstawionych tutaj w dowolnej kolejności), a następnie przejdź do komentarzy, aby poinformować nas o tych, które pominęliśmy. Będzie ich wielu i nie możemy się doczekać, aby ich wysłuchać!

Wii Sports — muzyka tematyczna

Kazumi Totace kazano tworzyć „muzykę, która wywołuje dreszcze”, ale usłyszał „muzykę, która zabija” i pobiegli z tym. Celem muzyki w menu Wii Sports powinno być coś do odtwarzania w tle, gdy wybierasz grę i kłócisz się o potrzebę pasów bezpieczeństwa, a nie jednego z nich the hymny taneczne z połowy 2000 roku.

Nie możesz mieć utworu z tą niszczącą gitarą elektryczną, melodią fortepianu i akompaniamentem fletu i oczekiwać, że nie wstaniemy i nie zatańczymy. Gry Wii Sports są świetne, ale motyw muzyczny sprawia, że ​​​​trudno jest nacisnąć przycisk odtwarzania.

Undertale – Megalovania

Trzeba przyznać, że muzyka szefa ma uderzać mocno i wywoływać w nas, graczach, reakcję walki lub ucieczki, ale Megalovania Toby’ego Foxa wynosi to na zupełnie nowy poziom. Jesteśmy przyzwyczajeni do szefowych motywów, które nas przerażają lub podkreślają nasze ruchy, ale rzadko nas dopadają ten pompowane.

To, co daje temu numerowi jeszcze mniejszy powód, by iść tak ciężko, to fakt, że tak naprawdę bardzo niewiele osób go usłyszy (gra tylko na końcu Genocide Run, kiedy walczysz z Sansem w ostatecznej bitwie). Tak mocne uderzenie bossa w najlepszych momentach to już coś, ale przełożenie tego na bitwę, którą niewielu kiedykolwiek zobaczy? Nie ma powodu do takiego poziomu twardości!

I tak, wiemy, że możesz prześledzić tę piosenkę od włamania Foxa do EarthBound, ale jej użycie w Undertale sprawia, że ​​​​jest ona jeszcze bardziej widoczna jako niepotrzebnie mocny hit.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time – Lost Woods

Wyniki Zelda Koji Kondo są pełne certyfikowanych hitów, ale bardzo niewiele jest tak trudnych, jak motyw Lost Woods. To jest spacer przez tajemniczy i kręty labirynt, sensowne byłoby poczucie niepokoju związanego z niebezpieczeństwem czyhającym za każdym rogiem, prawda? Nie! Zróbmy coś niezaprzeczalnie optymistycznego z sekcją rytmiczną tak szybką, że prawie nie da się tego usłyszeć bez tupania nogą.

Jeśli twierdzisz, że nigdy nie gwizdałeś tego utworu, to albo 1) kłamiesz, albo 2) nie potrafisz gwizdać.

Wiedźmin 3 – Gwint

Jeśli nie grałeś w Wiedźmina 3, możesz nie znać gry karcianej Gwint. Szczerze mówiąc, nawet jeśli w to grałeś, Gwint może być dla ciebie trochę mglisty. W ramach krótkiego podsumowania, jest to urocza gra karciana, w którą można grać w karczmach i tawernach jako zabawna minigra do głównej historii.

Żeby było jasne, Gwint nie jest aż tak ważny dla gry. Dlaczego więc jego muzyka jest tak powalająco dobra? To gra karciana, w którą ludzie grają, żeby się zrelaksować, ale utwory, które grają na najwyższych obrotach, sprawiają, że czujesz się, jakbyś był zaangażowany w szalony i niekończący się taniec. Wszystkie utwory muzyczne, które są odtwarzane w minigrze, uderzają szczególnie mocno (i wszystkie można usłyszeć w powyższej miksie), ale oznaczyliśmy czasowo utwór zatytułowany „Historia, w którą nie uwierzysz”, aby naprawdę dać poczucie tego, jak ile te karciane melodie mogą uderzyć.

Super Street Fighter II — motyw Guile’a

Tak, bijatyki powinny być prawie domyślnie mocno obciążone ich muzyką, mamy na myśli, jak inaczej mamy się napompować do uderzenia? Chociaż wiele z nich nie znajduje się na tej liście właśnie z tego powodu, motyw Guile’a z Super Street Fighter II jest wyjątkiem wyłącznie ze względu na to, jak bardzo bop To jest.

Klucze elektryczne! Werbel retro! Mówimy tutaj o wielkim amerykańskim wojowniku i nie było potrzeby, aby jego muzyka była tak cholernie funky.

Sonic CD – Boss Theme (JP)

Istnieją dwie różne wersje motywu szefa z Sonic CD, w zależności od tego, czy grasz w amerykańską, czy japońską wersję gry. Podczas gdy amerykański utwór wywołuje siedem odcieni dreszczy wzdłuż kręgosłupa, japońska edycja to uderzenie w twarz dawnego funku, nadając bitwie Robotnika zupełnie inny klimat.

Mogłaby być jakakolwiek muzyka nad walką i bylibyśmy maksymalnie spięci, ale to zaczyna żyć własnym życiem, gdy akcja jest punktowana z takim groovem.

Splatoon 3 – Bitwa na tableturf

Muzyka w Splatoon seria działa na tak wysokim poziomie, że kiedy usłyszeliśmy o opartej na kartach minigrze Splatoon 3, Tableturf Battle, powinniśmy byli wiedzieć, że będą to jedne z najtrudniejszych melodii karcianych. Ale nawet ten poziom oczekiwania nie mógł nas przygotować na gotowy produkt.

To ma sens, że Turfwar Battles powinny mieć swoje inspirowane popem utwory, podczas gdy my biegamy, strzelając wszędzie atramentem, ale czy odłożyli się na mniej kluczowe momenty gry? Musisz nas olewać! Muzyka z Tableturfu skały i nigdy nie powinniśmy oczekiwać niczego mniej.

Mario i Sonic na Igrzyskach Olimpijskich Rio 2016 – plaża Copacabana

Kiedy myślisz o najwyższej klasy muzyce z serii Mario lub Sonic, seria „na igrzyskach olimpijskich” może nie przyjść od razu na myśl. Ale powinno, bo to idzie ciężko.

Doskonałym przykładem jest plaża Copacabana. To jest główny świat gry! Nie myślisz o zdobyciu kolejnego punktu, wykonaniu idealnej sztuczki lub uzyskaniu najlepszego czasu, dosłownie zastanawiasz się nad wyborem trybu gry. Zamiast obejmować tę lokalizację z „muzyką w tle”, utwór jest pełen brazylijskich bitów. Oszczędzaj energię na rzeczywisty impreza nigdy nie była trudniejsza.

Danganronpa: Trigger Happy Havok – Buzzkill

Seria Danganronpa jest w najlepszych momentach wyjątkowo OTT, a muzyka zwykle podąża za nią. Utwór „Buzzkill” pokazuje to wszystko. Tak, to pasuje do tonu złowrogich wydarzeń, ale w przypadku gry, która jest faktycznie tajemnicą morderstwa w szkole średniej, to naprawdę idzie jakże trudniej niż byśmy się spodziewali.

Wyrwani z kontekstu słyszeliśmy, jak gra się to na zajęciach z ćwiczeń. W kontekście nie można było uzyskać scenariusza znacznie dalej…

Resident Evil 4 — motyw Wesker (najemnicy)

Jeśli wymieniłeś tylko kilka początkowych sekund tego utworu i pomyślałeś sobie „hmm, to nie wydaje się takie szalone”, to znaczy, że nie słuchałeś wystarczająco długo. Motyw Weskera pasuje do rozgrywki aż do T, ale sposób, w jaki ten utwór coraz bardziej schodzi z torów, sprawia, że ​​​​wyróżnia się w wyniku gry.

Dlaczego chóralne wokale są tak intensywne? Co się dzieje z tym tanecznym utworem pod miksem? Kto wniósł do studia gitarę elektryczną? Gdzie możemy znaleźć tego więcej??

Kirby i zapomniana kraina – Ryk Dedede

„Pamiętajcie, chłopaki, to przyjazna dzieciom przygoda o różowej plamie i wielkim pingwinie, więc muzyka naprawdę nie musi być zbyt…”

Przynieś ogromny rockowy numer.

Czy ten utwór musiał być tak trudny? Nie ma mowy. Na szczęście w grze jest odtwarzanych na nim zbyt wiele efektów dźwiękowych, więc trochę łagodzi to uderzenie, ale po prostu posłuchaj tego hymn teraz w całej swojej niezrównanej chwale!

Kraj Donkey Konga — wodna atmosfera

Zakończymy rzadkim duetem, między którym nie możemy wybrać. Aby muzyka była „twarda”, niekoniecznie musi to być brawura i melodie OTT (choć wiele wpisów na tej liście tak jest). Całkowicie możliwe jest osiągnięcie tego poziomu doskonałości bez bycia efektownym.

Weźmy na przykład Aquatic Ambience z Donkey Kong Country. Tak, to poziom podwodny, więc zawsze miał być wyluzowany pejzaż dźwiękowy, ale maestro David Wise nie musiał nas uderzać najbardziej relaksująca melodia wszechczasów. Idziesz na poziom, żeby popływać i zebrać trochę bananów, wychodzisz po doświadczeniu czystej nirwany.

Goldeneye 007 – Ekran pauzy

To może być po prostu król muzyki do gier, który nie miał prawa iść tak ciężko. To jest menu pauzy do głośnego płaczu! Legendarny kompozytor Grant Kirkhope mógł zsamplować dowolną starą melodię Jamesa Bonda i zmodyfikować ją tak, by słuchała przyciszonej tonacji podczas pauzy w grze, ale O niemusiał iść i zrobić najbardziej płynny remiks.

Ciężka linia basu i rytmiczna sekcja perkusji zmieniają ten wyluzowany klasyk w certyfikowany powolny banger z dużym wpływem Erica Serry, kompozytora ścieżki dźwiękowej do filmu. Szczerze mówiąc, to mogłoby się dziś wydarzyć w klubie i nie mrugnęlibyśmy powieką.


Cóż, masz to, wybór niektórych utworów, które naszym zdaniem są najtrudniejsze w grach wideo. W połączeniu z naszą debatą na temat najlepszej muzyki do gier ogólnieuważamy, że jesteśmy już na całkiem mięsistej liście odtwarzania — i daj spokój, kto nie chciałby chodzić do tego rytmu Goldeneye 007?

Opierając się na naszych typach, który utwór muzyczny wydaje ci się najtrudniejszy? Możesz wypełnić poniższą ankietę, aby dać nam swój wybór, a następnie przejdź do komentarzy, aby dać nam znać, co przegapiliśmy!





Źródło : https://www.nintendolife.com/features/video-game-music-that-didnt-need-to-go-that-hard