Muzyka Final Fantasy 16: Część 3 – Znalezienie głównego motywu


Dla mnie jednym z najciekawszych aspektów tworzenia gry jest kompozycja i orkiestracja jej muzyki. W przypadku Final Fantasy sytuacja jest podwójna, ponieważ dla mnie i myślę, że dla wielu innych, muzyka tej serii jest jedną z jej najlepszych części. Czy to kanały lo-fi, nowe aranżacje, kompilacje, wersje na fortepian, czy coś innego, muzyka z Final Fantasy trafia na wiele moich list odtwarzania.

Dlatego tak bardzo chciałem porozmawiać z kompozytorem Masayoshi Sokenem o jego ścieżce dźwiękowej do Final Fantasy XVI. Możesz rozpoznać jego imię, ponieważ jest także kompozytorem Final Fantasy XIV. Mimo to, jeśli nie, jest szansa, że ​​jest to nazwa, którą zapamiętasz po wydaniu FFXVI, ponieważ po ponad trzech godzinach praktycznego czasu z grą w biurze Square Enix w Tokio w Japonii jestem pewien zaraz dostaniemy niezły wynik.

Kompozytor Final Fantasy XVI Masayoshi Soken

Rozmawiając z Sokenem, chciałem porozmawiać z nim o niektórych głównych motywach i melodiach każdej gry Final Fantasy – takie rzeczy jak Preludium, motyw główny, fanfara zwycięstwa i nie tylko – i miał wiele do powiedzenia. W tej czteroczęściowej serii opiszę różne aspekty muzyki, które ekscytują mnie i mam nadzieję, że Ciebie też.

Koniecznie sprawdź dwie pierwsze części:

Muzyka Final Fantasy XVI, część 3 – Znalezienie głównego motywu

Niemal każda gra ma swój główny motyw – w tym momencie to standardowa procedura. Ale nie każdy motyw muzyczny wytrzymuje próbę czasu; innymi słowy, nie wszystkie mogą być Halo. Final Fantasy ma jednak doskonałe osiągnięcia w tworzeniu zapadających w pamięć motywów głównych. Słucham „The Promise”, powtarzającej się melodii Final Fantasy XIII od ponad dekady i jeszcze się nie zestarzała. Pomiędzy oryginalnymi aranżacjami, remiksami i nie tylko, nie mam dość. A jeśli porozmawiasz z jakimkolwiek fanem Final Fantasy, założę się, że ma dla nich własną piosenkę „The Promise”.

Słysząc zaledwie przedsmak wyniku FFXVI w różnych zwiastunach i filmach z rozgrywki prowadzących do tej podróży z okładką, nie udało mi się jeszcze ustalić głównego tematu Final Fantasy XVI. Jest „Tsuki Wo Miteita – Moongazing” (posłuchaj poniżej), która jest specjalną piosenką napisaną i wykonaną przez Kenshiego Yonezu, którego nazwisko można rozpoznać jako artystę stojącego za „Kick Back”, OP dla Chainsaw Man i „Peace Sign”, pierwszym OP drugiego sezonu My Hero Academia ( łatwo jeden z najlepszych serii, pamiętajcie). Ale Moongazing niekoniecznie jest głównym tematem FFXVI.

„Głównym tematem Final Fantasy XVI jest właściwie coś, o czym trudno mówić, ponieważ trudno to określić” — mówi. „Tak naprawdę nie ma jednej piosenki, którą można by nazwać głównym tematem, ponieważ Final Fantasy XVI to gra o wszystkich tych bardzo ważnych i wyróżniających się postaciach, a także o ich Eikonach oraz relacjach między Eikonami a postaciami i ich dominanty. Uważamy je wszystkie za bardzo, bardzo ważne i nie chcieliśmy wyróżnić tylko jednego; chcieliśmy zrobić je wszystkie […] równej wagi”.

Soken mówi, że każda postać ma motywacje, wartości i przeszłość w FFXVI. Chciał stworzyć dla każdego z nich coś, co pasowałoby do ich osobowości i byłoby rozpoznawalne dla graczy, gdy ta postać się pojawi.

„Można więc powiedzieć, że mamy wiele różnych głównych motywów w grze”.


Aby uzyskać więcej informacji o grze, przejdź do ekskluzywnego centrum relacji Game Informer z Final Fantasy XVI, klikając poniższy baner.



Źródło : https://www.gameinformer.com/exclusive-feature/2023/06/05/the-music-of-final-fantasy-16-part-3-finding-a-main-theme