Dla mnie jednym z najciekawszych aspektów tworzenia gry jest kompozycja i orkiestracja jej muzyki. W przypadku Final Fantasy sytuacja jest podwójna, ponieważ dla mnie i myślę, że dla wielu innych, muzyka tej serii jest jedną z jej najlepszych części. Czy to kanały lo-fi, nowe aranżacje, kompilacje, wersje na fortepian, czy coś innego, muzyka z Final Fantasy trafia na wiele moich list odtwarzania.
Dlatego tak bardzo chciałem porozmawiać z kompozytorem Masayoshi Sokenem o jego ścieżce dźwiękowej do Final Fantasy XVI. Możesz rozpoznać jego imię, ponieważ jest także kompozytorem Final Fantasy XIV. Mimo to, jeśli nie, jest szansa, że jest to nazwa, którą zapamiętasz po wydaniu FFXVI, ponieważ po ponad trzech godzinach praktycznego czasu z grą w biurze Square Enix w Tokio w Japonii jestem pewien zaraz dostaniemy niezły wynik.
Kompozytor Final Fantasy XVI Masayoshi Soken
Rozmawiając z Sokenem, chciałem porozmawiać z nim o niektórych głównych motywach i melodiach każdej gry Final Fantasy – takie rzeczy jak Preludium, motyw główny, fanfara zwycięstwa i nie tylko – i miał wiele do powiedzenia. W tej czteroczęściowej serii opiszę różne aspekty muzyki, które ekscytują mnie i mam nadzieję, że Ciebie też.
Koniecznie sprawdź dwie pierwsze części:
Muzyka Final Fantasy XVI, część 3 – Znalezienie głównego motywu
Niemal każda gra ma swój główny motyw – w tym momencie to standardowa procedura. Ale nie każdy motyw muzyczny wytrzymuje próbę czasu; innymi słowy, nie wszystkie mogą być Halo. Final Fantasy ma jednak doskonałe osiągnięcia w tworzeniu zapadających w pamięć motywów głównych. Słucham „The Promise”, powtarzającej się melodii Final Fantasy XIII od ponad dekady i jeszcze się nie zestarzała. Pomiędzy oryginalnymi aranżacjami, remiksami i nie tylko, nie mam dość. A jeśli porozmawiasz z jakimkolwiek fanem Final Fantasy, założę się, że ma dla nich własną piosenkę „The Promise”.
Słysząc zaledwie przedsmak wyniku FFXVI w różnych zwiastunach i filmach z rozgrywki prowadzących do tej podróży z okładką, nie udało mi się jeszcze ustalić głównego tematu Final Fantasy XVI. Jest „Tsuki Wo Miteita – Moongazing” (posłuchaj poniżej), która jest specjalną piosenką napisaną i wykonaną przez Kenshiego Yonezu, którego nazwisko można rozpoznać jako artystę stojącego za „Kick Back”, OP dla Chainsaw Man i „Peace Sign”, pierwszym OP drugiego sezonu My Hero Academia ( łatwo jeden z najlepszych serii, pamiętajcie). Ale Moongazing niekoniecznie jest głównym tematem FFXVI.
„Głównym tematem Final Fantasy XVI jest właściwie coś, o czym trudno mówić, ponieważ trudno to określić” — mówi. „Tak naprawdę nie ma jednej piosenki, którą można by nazwać głównym tematem, ponieważ Final Fantasy XVI to gra o wszystkich tych bardzo ważnych i wyróżniających się postaciach, a także o ich Eikonach oraz relacjach między Eikonami a postaciami i ich dominanty. Uważamy je wszystkie za bardzo, bardzo ważne i nie chcieliśmy wyróżnić tylko jednego; chcieliśmy zrobić je wszystkie […] równej wagi”.
Soken mówi, że każda postać ma motywacje, wartości i przeszłość w FFXVI. Chciał stworzyć dla każdego z nich coś, co pasowałoby do ich osobowości i byłoby rozpoznawalne dla graczy, gdy ta postać się pojawi.
„Można więc powiedzieć, że mamy wiele różnych głównych motywów w grze”.
Aby uzyskać więcej informacji o grze, przejdź do ekskluzywnego centrum relacji Game Informer z Final Fantasy XVI, klikając poniższy baner.
Źródło : https://www.gameinformer.com/exclusive-feature/2023/06/05/the-music-of-final-fantasy-16-part-3-finding-a-main-theme