Mniej znaczy więcej: balansowanie narracji i działania w strachu


Jako solowy deweloper i producent, który wcześniej wydał kilka tytułów na wszystkie konsole, Strach darzy mnie szczególnym uczuciem, ponieważ jest to pierwszy tytuł, który zrobiłem z zespołem, aczkolwiek małym zespołem trzech utalentowanych początkujących programistów, którzy pomogli mi ukształtować narracyjne aspekty Strach.

Stworzyłem wcześniej trzy horrory i zdałem sobie sprawę, że w drodze do pułapek związanych z tworzeniem gier niezależnych, zrównoważenie narracji i akcji jest prawdziwą przeszkodą.

Jako niezależny programista starasz się nie tylko pokonać poważne przeszkody, takie jak problemy budżetowe, ale także problemy techniczne. Na szczęście dla nas tworzenie gier na konsole Xbox było bardzo pocieszające. Zespół IDXbox był bardzo cierpliwy i pomocny podczas procesu certyfikacji Strach. Znajomość naszego silnika, a dokładnie Unreal Engine 4, również bardzo nam pomogła w urzeczywistnieniu naszej wizji.

Nasza wizja Strach było proste: zrób krótki, ale intensywny i klimatyczny horror. Chcieliśmy, aby elementy interaktywne były proste od podstaw i chcieliśmy, aby gracze skupili się na koncepcji narracji, którą staraliśmy się stworzyć. Jedną z głównych pułapek indie horrorów jest napisanie „za dużo” historii w tle… Gracze wiedzą, że grają w grę niezależną o stosunkowo niskim budżecie, więc chcą doświadczyć czegoś bardziej wyjątkowego, kontrastowego i wyróżniającego się.

Więc po co zrobiliśmy Strach było napisanie wielowarstwowej i głębokiej historii z kilkoma różnymi postaciami i stworzenie fabuły, aby gracz mógł doświadczyć tylko jej przebłysku. Naprawdę trudno było nam wyciąć większość naszego materiału literackiego, ale konieczne było sfinalizowanie gry tak, jak to sobie wyobrażaliśmy.

Podczas gry gracze spotkają kilka dość ciekawie makabrycznych postaci Strach ale przeżyją tylko ułamek swojego życia. Może to brzmieć jak ryzyko, które może zrazić niektórych graczy, ale hej, jaki jest sens bycia niezależnym deweloperem, jeśli nie możesz być na tyle odważny, aby podjąć takie ryzyko?

Na końcu, Strach to krótka gra typu horror, ale pełna jest prowokujących incydentów oraz drżących i niesamowitych postaci na każdym kroku, a dla większości postaci, które spotykasz Strachmoże to być Twój jedyny raz, aby się z nimi spotkać.

Wierzymy, że otwiera to drzwi do ponownego grania i niezliczonych możliwości również dla sequela. Z niecierpliwością czekamy na odpowiedzi publiczności na każdą warstwę historii tła w Strach.

Tu też jest ciekawe pytanie:

Kiedy spotykasz interesującą postać tylko raz w horrorze, jak ta postać wpływa na ciebie?

Odpowiedź jest prosta: zaczniesz wyobrażać sobie rzeczy o tej postaci. Wierzymy, że pobudzenie wyobraźni gracza w horrorze to najlepsze, co może osiągnąć niezależny deweloper w tym gatunku. Byłaby to nasza ostateczna nagroda jako programistów za Strach. Nurkować w Strach dzisiaj – jest już dostępny na Xbox!

Strach

Xbox Live

Strach

Playstige Interactive

☆.☆.☆.☆.☆.
26

5,99 USD

Frighthence to krótki, intensywny horror z perspektywy pierwszej osoby. Jesteś dozorcą, który pracuje w niesławnym mieszkaniu #17, które jest zalążkiem wielu dziwnych opowieści i mrożących krew w żyłach miejskich legend… Mieszkanie niedawno otrzymało nakaz eksmisji i dziś wieczorem musisz sprawdzić mieszkanie każdego mieszkańca, aby upewnić się, że wszyscy wyszli. Wkrótce zdasz sobie sprawę, że w tym okropnym mieszkaniu nie jest tak, jak się wydaje…





Źródło : https://news.xbox.com/en-us/2022/03/31/balancing-narrative-and-action-in-frightence/